Avatar billede delax Nybegynder
16. juni 2008 - 15:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Timeout expired?

Jeg får pludseligt denne meddelelse fra MS SQL 2005, som anvendes fra et website med ASP.net 2.0

Timeout expired.  The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.

Koden virker og sitet får masser af data fra SQL serveren men på en side får jeg pludseligt fejlmeddelelsen.  Det lugter af en eller anden tilstand i SQL Serveren. Hjælper ikke at boote SQL  Servern.

Kan der være noget med locks. Jeg kan se i managment->Activity monitor at der ikke er ret mange connections på SQL Serveren.

Databasen fylder 11 GB . . . er der en kendt fejl i SQL Server 2005 eller ville det måske hjælpe at shrinke den?
Avatar billede delax Nybegynder
16. juni 2008 - 15:44 #1
Skal sige at det har kørt fint siden Januar uden ændringer i hverken c# koden eller webconfig
Avatar billede delax Nybegynder
16. juni 2008 - 17:31 #2
Det ligner en Select der tager for lang tid.  Er det 10 sekunder som standard ?

Måske noget indexoptimering vil kunne afhjælpe problemet.
Avatar billede delax Nybegynder
10. januar 2009 - 10:15 #3
løst