Avatar billede jespertr Nybegynder
13. juni 2008 - 10:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udvide primary raid partition. server 2003.

Hej.

Jeg er begyndt at løbe ind i et problem på mit arbejde, da de serveren vi har i sin tid blevet lavet med alt alt for små partitioner til OS.

Har flere servere som lider af mangelplads og snart ikke vil have plads til og køre updates ind.

Er der en måde hvor man kan udvide sin primary uden at det går ud over OS. da det både er på Domain controlleren og flere andre. da de kun i sin tid blev lavet med 4-7 gb. og resten af diskens plads blev brugt som lager.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2008 - 11:06 #1
Jeg aner ikke om det kan bruges når du kører RAID, men prøv at kigge på www.helgec.dk/gparted.html
Avatar billede jespertr Nybegynder
13. juni 2008 - 11:17 #2
nok ikke lige det jeg tør satse på til en server.
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juni 2008 - 21:33 #3
Hvilken type raid kører du ? Hvis det er mirror burde det være muligt at bryde raid og derefter udvidde det med f.x partition magic og så genetablere det igen, hvis du har den mulighed på din raid controller?
Avatar billede jespertr Nybegynder
15. juni 2008 - 22:00 #4
Er netop raid 1 jeg køre med, men har læst mange steder at partition magic ikke dur til serverer, det har tidliger haft en under symantecs dage som var til severen, men den stoppede det ned at lave.
Avatar billede poha66 Nybegynder
28. august 2008 - 19:12 #5
snakker du HW eller SW raids ?
Hvad med at flytte data for at give plads - eller ligger de ikke på samme partition ?
Avatar billede jespertr Nybegynder
27. juli 2011 - 09:42 #6
luk tråd