Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
11. juni 2008 - 08:43 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Sp. om trådløs og password

Hej exp.

Har endelig fået min linksys router til at spille sammen med min MacBook på en krypteret forbindelse. Jeg har dog det problem at når min Mac går i dvale så smider den forbindelsen til nettet og når jeg så vil på nettet igen skal jeg til at lede efter net og indtaste password. Hvordan undgår jeg det? Det er trådløst netværk.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. juni 2008 - 08:52 #1
Det burde kunne løses ved at du vælger "Automatisk" i "Lokalitet" i din ÆbleMenu (æblet i øverste venstre hjørne)
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
11. juni 2008 - 09:07 #2
Hej og tak

Den står til automatisk ? Men det hjælper ikke
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. juni 2008 - 10:45 #3
Vælg> Æblemenu > Lokalitet > Netværksindstillinger

Vælg i fanen > Automatisk
Vælg "Avanceret" slå "Husk de netværk, denne computer..." til med et flueben

Slet de netværk der alligevel aldrig er i brug, ved at markere disse og klikke på MINUS-firkanten

Træk det/de netværk du bruger mest i ønsket rækkefølge i samme vindue som disse vises.

Genstart, for at se om den fatter dine valg (eller log ud og log ind igen, hvis du bruger FileVault)
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
11. juni 2008 - 11:07 #4
Tak

Den kunne åbenbart ikke huske netværket så jeg tilføjede det ved + tegnet. Efter en genstart lader det til at det virker, takker
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. juni 2008 - 11:38 #5
Det lyder da fantastisk.
-det er også blevet mere avanceret end det var for bare 3-4 år siden.

Spørger du mig - burde Apple ikke lave så mange indstillinger til den samme funktion.
-det forvirrer mange, især nye brugere . . .

Ikke tilfredsstillende!

Godt det fungerer og takker for point.