Avatar billede zezima2000 Nybegynder
10. juni 2008 - 16:57 Der er 77 kommentarer og
1 løsning

Hårtab - Hvad skal jeg gør?

Det er ikke ret lang tid siden, hvor hårene er begyndt at falde fra mit hoved. Det kaldes vel hårtab.
Der findes noget der hedder:
Hair Grow - Vokser hår
Hair Plus - Stopper hårtab

Men det er ikke medicin jeg taler om. Er der nogle her, som ved nogen gode tips, hvordan man stopper hårtab? Selfølgelig ikke 100%.

Der er en der hedder Shahrukh Khan. Det er ret lang tid siden, han begyndte at lave film. Jeg tror det er mere end 10 år siden. Han er stadig ikke skaldet. Ikke engang lidt.
Nogen der ved hvordan han gør det?

Tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. juni 2008 - 17:03 #1
Avatar billede killer_bee Nybegynder
10. juni 2008 - 17:17 #2
jeg tror ikke at der er noget som kan standse det, måske forlænge ... men den slags sker jo .. det er ikke verdens undergang ;)... har selv måne på toppen .. og er skide ligeglad.. så sparer man det 15 20 min om dagen på at sætte hår .. for ikke at tale om alle de penge man sparer hos frisøren - bare en klipper hjemme :o). Men det er nok stor og voksende industri som medicinal fabrikkerne nok skal ta fat  mere ..
Avatar billede zezima2000 Nybegynder
10. juni 2008 - 18:03 #4
erikjacobsen
- Nej:) Jeg ryger ikke, eller driker. Jeg er clean.

killer_bee
- Ja, det var det jeg mente. Man kan jo ikke stoppe det 100%, men forlænge det. Jeg personligt synes at man skal have hår på hovedet. Måske er der nogen der ser bedre med hår, men jeg vil have hår:P

haverslev
- Først link: FolliGro Arcon-Tisane
- Anden link: DHI No Touch-teknikken

Jeg læste lige begge de links. Det ser ud som om at link nr. 2 er noget. Men det er ikke det jeg søger. Jeg har lige fundet en hjemmeside, hvor der står at man skal spise kød. Der er aminosyre, som gør et eller andet, som stopper hårtab.
Avatar billede zezima2000 Nybegynder
10. juni 2008 - 18:03 #5
Rettelse:

killer_bee
- Ja, det var det jeg mente. Man kan jo ikke stoppe det 100%, men forlænge det. Jeg personligt synes at man skal have hår på hovedet. Måske er der nogen der ser bedre ud uden hår, men jeg vil have hår:P
Avatar billede off-line Nybegynder
10. juni 2008 - 18:04 #6
Enig med killer_bee. Det er kun et problem, hvis du selv har det dårligt med det.
Jeg begyndte selv tidligt i ungdommen at blive skaldet (koslik), selv om jeg var
sund og rask. Det er hos mig, som hos de fleste, arveligt.
Der er nogle kvinder, som vil have en mand med hårpragt, men rigtig mange kvinder,
også blandt de dejligste, er ligeglad med det. Og nogle kvinder finder det tilmed
mere maskulint. Det bedste du kan gøre, er at arbejde med din egen instilling til
det, og prøve at accepterer det. Modsat får du bare en masse bekymringer, og
udgifter. Du vil flere gange om dagen stirre bekymret og fortvivlet på dit eget
spejlbillede. Kun hvis du har en sygdom eller alvorlig vitaminmangel, er der grund
til at gøre noget. Ellers, accepter det! Lev med det!
Avatar billede off-line Nybegynder
10. juni 2008 - 18:06 #7
Ps. Jeg spiser ca. 150 gram magert oksekød dagligt. Hverken det eller andet, kan
gøre noget ved arveligt hårtab.
Avatar billede zezima2000 Nybegynder
10. juni 2008 - 18:09 #8
http://www.divxit.dk/hairloss.html

Spørgsmålet er: Hvad skal jeg spise? Der står proteiner. Proteiner finder man selfølgelig i kød.

Er der flere ting man kan spise, som forhindrer hårtab?
Avatar billede killer_bee Nybegynder
10. juni 2008 - 18:14 #9
nemlig jasveg...
zezima2000 -- du skal passe på hvad du køber og smider i hovedet.. der er mange platenslagere i verden som gerne vil tjene penge på folks frygt/usikkerhed, jeg tror ikke at der er noget dokumenteret medicin mod dette, hvis der var så var vi ikke skallede her i vestes .. det skulle nok komme på forsidene ...
men hvis du har det så dårligt med det er der den sidste udvej at få det indopereret MEN pas meget på da der er meget almindeligt at man får "dukke hår", det ser ud som på plastik dukker hvor det meste af håret sidder i klumper ..
Avatar billede killer_bee Nybegynder
10. juni 2008 - 18:15 #10
P.S. jeg har også spist kød hver dag (næsten) hele mit liv .. og det hjæper ikke.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. juni 2008 - 18:18 #11
Det eneste der kan bruges fra dit link, er sætningen "Hårtab er helt naturligt - og sexet!" I danmark er det kun blandt alvorlig syge og alkoholikere, at ernæringsmangel
kan føre til hårtab.
Avatar billede zezima2000 Nybegynder
10. juni 2008 - 18:19 #12
Hos mig er det arveligt, med andre ord genetisk. Min far er skaldet, så derfor bliver jeg også hurtigt skaldet, men jeg vil forlænge det.

Jeg har ingen sygdom eller vitaminmangel. Det eneste jeg kan sige indtil videre:

- Min far er skaldet, så det er genetisk.
- Det er ganske naturligt at få hårtab, men jeg vil ikke være skaldet. Så derfor har jeg oprettet det her spørgsmål. Jeg vil gerne forlænge mit hårtab.
- Det er utroligt, hvordan Shahrukh Khan ikke har mistet noget hår. Hvordan gør han det?
- Medicin har jeg ikke rigtig brug for endnu, men Hair Plus, Hair Grow, FolliGro Arcon-Tisane og DHI No Touch-teknikken kunne hjælpe mig.
- Jeg tror jeg har fundet ud af at proteiner stopper hårtab. Altså kød. Hvor meget skal man spise om dagen? Skal man fordele på dagen eller?
Avatar billede haverslev Novice
10. juni 2008 - 18:26 #13
Avatar billede off-line Nybegynder
10. juni 2008 - 18:35 #14
Proteiner stopper ikke hårtab, det er noget sludder. Du kan ikke stambe inod
din genetiske arv. At der er nogen, som ikke mister hår, og det er der jo mange,
som ikke gør, ligger ligeledes i generne.
Og hvorfor lige kød? Der er da masser af proteiner i mælk, ost og brød. Især når
et mælkeprodukt indtages samtidig med brød. Det er fordi, kornprodukter er i
underskud med aminosyren Lysin, som findes i overskud i mælkeprodukter. Det vil
sige, at så bliver protein indtaget lige så fuldlødig, som i kød.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. juni 2008 - 18:43 #15
haverslev - den med hårtab efter, en vegetar var gået over til kød:Tuesday July 11, 2006 12:16 PM er i lyset af diskutionen her, sgisme da skæg.
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2008 - 18:56 #16
Tjah, min lillebror har også problemer omkring lidt højere tindinger end gennemsnittet. Han har det også skidt med det, og det udarter sig sådan at når han er sammen med ligestillede, mobber han dem til de er rødglødende, og tit ender i håndgemæng. Han burde vel nærmere alliere sig med dem og mobbe dem med hår. De må jo også være arvemæssigt nærmere abestadiet en dem uden hår. *GG*

Pas på med det psykiske, for der er ikke noget der hjælper. Væn dig til det.
Avatar billede haverslev Novice
10. juni 2008 - 19:14 #17
Skulle jo lige have lidt kød og andet i halsen :-)

jasveg > nemlig, der er nok ikke noget egengyldig svar på hårtab, udover at det ihvertfald er genetisk og sygdoms bestemt i langt langt de fleste hårtabs tilfælde.
Stress kan vel også indgå som værende en faktor for hårtab.
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2008 - 19:36 #18
... som i de fleste tilfælde er arveligt eller genetisk betinget. Altså er der ikke ret meget at gøre, ud over at hælde en masse penge i en bundløs pengekasse hos en masse forskere og kvaksalvere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2008 - 20:14 #19
Energy Shampoo 1.5 fra Wella skulle modvirke og bekæmpe arveligt hårtab.

Bemærk at er du først begyndt med produktet skal du fortsætte med det.
Der findes INGEN kur - kun forebyggelse.

Ellers væn dig til det. Eller følg den latterlige "mode" der er for tiden: barber dig skaldet så man ikke kan se hårtabet....
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2008 - 20:24 #20
Iflg. min læge er jeg også arveligt disponibel for hårtab.
Dog tabte min far håret i en alder af 25, hvor jeg, i min bedstre ungdom, en alder af 38, stadig har det meste af håret på mit hoved - her er problemet bare at det ligesom kravler om i nakken - som om det var bange for de begyndende smårynker m.m.

Mit hår har det ligesom de unge mænd/kvinder der flytter hjemme fra og forlader rødderne...
Avatar billede off-line Nybegynder
10. juni 2008 - 20:49 #21
Wella SP 1.5 Energy Shampoo is a gentle shampoo to help prevent hair loss. It contains pro-vitamin B5 to help strengthen your hair, and menthol to refresh and stimulate your scalp. It also contains the highly effective 'Maxximum Complex' ingredient that works to reduce hereditary and temporary hair loss by up to 37% and plays an important part in maintaining healthy hair growth. This shampoo will help to regulate the moisture balance, and increase the vitality of your fragile hair.
-------------------------------------------------------------------------------
Sikken en dokumentation. Reducerer arvelig hårtab med 37% det er sandelig meget
eksakt, hvordan kan de måle det? Det kan de selvfølgelig heller ikke. Fidusen
er, at det ikke - uden en stort anlagt undersøgelse - kan modbevises.
Det er at udnytte menneskers frygt for skaldethed. Og så til den pris, livet
ud. Så er det da bedre, at købe en "Bondegård" for pengene.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. juni 2008 - 21:01 #22
Jeg kom til at tænke på, at i de asiatiske lande, og i Indien, ser man ludfattige,
dårligt ernærede mennesker, med masser af hår.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
10. juni 2008 - 21:05 #23
jasveg -- har du dog ikke set de nye reklamer ... nu er der shampoo med "naturlig cement" som genopbygger hårets "cement" .. LOOL ... og alle de andre som "reparer" og "giver mere liv" .. SLUDDER!!!... hår er kjo bare døde celler de kan IKKE repareres. Det eneste shampoo kan er at sætte et lag silikone som dækker håret og giver den glans, dog bagsiden af den effekt er at det ligger sig også på hovedbunden og lukker af - så hårrødder bliver "kvalt"...

Så bedste bud er - væn dig til det og lad være gå så meget i det at du stresser dig til mere hårtab.

john_stigers --- "Ellers væn dig til det. Eller følg den latterlige "mode" der er for tiden: barber dig skaldet så man ikke kan se hårtabet" ... hmm .. latterlige?? .. jeg klipper også kort - ikke barberet men kort - og det har ikke noget med mode at gøre, det er nemmest for mig og så syns jeg ikke at Voldborg hår er så fedt aligevel.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. juni 2008 - 21:16 #24
Næ, jeg må indrømme, at min viden om den slags annoncer er minimal:)

Og så kan jeg jo samtidig ligeså godt indrømme, at jeg barberer hele hovedet.
Det er, i mit tilfælde, faktisk pænere, fordi de sparsomme grå totter, der er tilbage, får mig til at ligne Homo sapiens svar på en burhøne.
I øvrigt er der mange, i de muslimske lande, som finder det både latterligt, og
forkasteligt, at barbere håret af ansigtet. Så smag og behag:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2008 - 22:09 #25
Tjah - spørgsmålet ligger ligesom op til det killer_bee...

Når det er TYDELIGT at man ikke har hår på hovedet er det latterligt at klippe det superkort for hvad prøver man så på?
(Desuden er det de færreste der har hovedet til at kunne tillade sig det overfor sig selv :))
Avatar billede killer_bee Nybegynder
10. juni 2008 - 22:31 #26
LOL john_stigers.... det var da nogle "meninge" du har ... som jasveg siger "får mig til at ligne Homo sapiens svar på en burhøne" er måske grund nok for en selv .. og desuden er jeg fulstendig ligeglad om hvad andre siger om mit hår ... eller mangel på samme ... man klipper jo ikke det kort for at "skjule" at man ikke har hår .. jeg syns det er mere latterligt at lade de 3-4 hår som er tilbage vokse og måske endda svinge sig op til hentehår - det ville være DENIAL...
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2008 - 22:42 #27
Brug pengene på en god whisky.

Får det så håret til at vokse?

Næh, men man har det sjovere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juni 2008 - 10:28 #28
Hvor om alting er!!!

Selvfølgelig findes der hjælp mod hårtab! Kontakt din læge og få kvalificeret hjælp!
Avatar billede egzonrh Nybegynder
11. juni 2008 - 11:48 #29
Der er en ting, som hjælper i hvertfald:
Jo korter hår, jo mindre hårtab.

Det har jeg selv erfaring med og jeg har også hørt det fra andre.

Som jeg ved skal du spise vitaminer og mineraler:
A-vitamin
B1-vitamin
B2-vitamin
B6-vitamin
B12-vitamin
Biotin
Calcium (Kalk)
C-vitamin
D-vitamin - Solstråler
E-vitamin
Folinsyre
Fosfor
Jern
Jod
Kobber
Kobolt
K-vitamin
Krom
Magnesium
Mangan
Molybdæn
Niacin (B3-vitamin)
Pantotensyre
Selen
Zink
Q10

Kostråd:
Spis mere frugt og grønt - 6 om dagen
Spis fisk og fiskepålæg - flere gange om ugen
Spis kartofler, ris eller pasta og groft brøv - her dag
Spar på sukker - især fra sodavand, slik og kager
Spis mindre fedt - især fra mejeriprodukter og kød
Spis varieret - og bevar normalvægten
Sluk tørsten i vand
Vær fysisk aktiv - mindst 30 minutter om dagen.

Og så er der kød, som der er meget diskussion. Jeg mener at kød hjælper mod hårtab.
Andre ting:
Kød
Fisk
Æg
Smør/Margarine
Lever
Kornprodukter
Mælk/ost
Frugt (6 om dagen)

Cykelhjelm, øger hårtab.
Hårvoks øger hårtab.

Så til sidst er der olie. Jeg har ikke selv prøvet det, men hvis man putter olie på hovedet i 20 minutter eller sådan, vil det hjælpe mod hårtab. Det har jeg hørt tit.

Så der er medicin, som tidligere er blevet nævnt her, som burde gerne hjælpe. Fx Hair Plus og Hair Grow. De 2 har jeg set i TV-shop. TV-shop kunne man jo godt stole på:P Man skal bruge det i 6 mdr.
1. Mdr. sker der ikke noget.
2. Mdr. stopper hårene med at falde.
3. Mdr. Begynder hårene at vokse.
Og resten af de mdr. er det samme som 3. måned.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. juni 2008 - 12:36 #30
"Der er en ting, som hjælper i hvertfald:
Jo korter hår, jo mindre hårtab."
Bare et minimum af logisk tænkning, afslører at det er det rene vrøvl!
Det er kun hårsækken i hovedbunden som er levende. Håret, langt eller kort er dødt,
ligesom negle. Hårets længde har derfor ingen indflydelse på hårsækkene.
Og hvis man tror på reklamerne i TV-shoppen, som kun har det formål, at tage røven på
folk, så skal man nok blive kørt rundt ved næsen. Og det bliver ikke nogen billig
køretur.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
11. juni 2008 - 13:42 #31
"Der er en ting, som hjælper i hvertfald:
Jo korter hår, jo mindre hårtab."

Hvorfor tror du:
Mange der ikke har endnu hårtab, holder håret langt. Når de får hårtab, klipper de håret kort. Hmm, Hvorfor mon? Det er nemlig fordi der falder flere hår når det er langt?

Når hårene er lange, så bliver de mere løsnet.

TV-shop:
Jeg har ikke kun set det på TV-shop. Jeg har også set det på et blad.
Og hvis det her skulle trøste dig: Hair Grow/Plus er en meget kendt middel til at få hår igen.

Prøv at læse den her artikel om Hair Plus.
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=1718/sprog=1/grp=6/menu=3/

Eller er det hele bare vrøvl?
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. juni 2008 - 14:05 #32
OMFG!!!! ... nå ja en lame hjemmeside siger at det muligt .. så må det jo være rigtigt .. ja den er nemlig lavet til folk som også tror på reklamer.

for sidste gang DER ER INGEN stof/shampoo/helsecrap mod hårtab!..

og man mister IKKE flere hår hvis de er lange, det er bare mere synligt når du taber 2 hår som er 10 cm lange eler om de er 2 cm lange.
Det er da utroligt at en site, som ejes af nogen i London er så troværdig bare fordi den hedder 'Helse' i navnet og påstår tåbelig ting som at shampoo kan hjælpe.

Som jeg har skrevet før HVIS der var noget mod hårtab skulle det nok komme i nyhedderne! og få en NobelPris .. så face the reallity!!

egzonrh -- "Jeg har ikke kun set det på TV-shop." - hvis du har set det i TV-shop så ER det fup....

Det er ad utroligt at man skal argumentere mod reklamer!!..

Find noget RIGTIG dokumentation om de skod shampoo så kan vi snakke. Det at de har 'testet' det på 50 mennesker er ikke hverken test eller dokumentation!!!

BAH!!!
Avatar billede off-line Nybegynder
11. juni 2008 - 14:11 #33
Absolut. Det er den sædvanlige udokumenterede pseudovidenskab, som ikke har et
eneste forskernavn at diske op med. Desuden, for at det skal lyde af noget, blandes
en masse forskellige forhold ind, som ikke har en pind med sagen at gøre.
Og denne  Jack Fridthjof er enten en betalt svindler, eller også har han haft en
eller anden sygdom, siden han tabte håret, ved bare at gå i bad.

"Det siger tilfredse forbrugere om Hair Plus:"
Det er et ældgammelt billig nummer, svarende til, at jeg her i tråden påstod, at
Peter olse, Anne Hansen +........ borger for, at det jeg skriver, er sandheden.
Det er billig salgsteknik, uden skygge af dokumentation. Desvæærer virker det på
en del af de læsere, som ikke kan gennemskue teksten.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
11. juni 2008 - 14:15 #34
Wow.

Hair Plus:
Det er kommet på TVet (TV-Shop)
Det er kommet på blade
Det er kommet på hjemmeside

Hvad mere vil du have? Det kunne godt være at det er kommet i nyhederne, men det er ikke hver dag jeg ser det. Men hvorfor skulle det også komme i nyhederne? Det er ikke en terror angreb.

Nu hvor jeg kan huske, så var der også en anden en. AtiveM og ActiveF. Det er videnskabeligt bevist---
Hører i? videnskabeligt videnskabeligt videnskabeligt videnskabeligt videnskabeligt
at det hjælper mod hårtab. Ikke meget, men ca. 10%
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. juni 2008 - 14:25 #35
egzonrh - "Det er videnskabeligt bevist" .. venligst post et link til det 'videnskablige' bevis...

og igen .. hvis det har været i TV shop SÅ ER DET FUP!!!..

Men hvis dine reference for troverdighed er TvShop og SeogHør så kan vi vist ikke diskutere noget ...

P.S. Klarvojante postå også mange ting .. og de er på nettet og i blade .. og i TV .. mon man skal tro på det bavl også?? Svindel og humbuk.. ikke andet!
Avatar billede egzonrh Nybegynder
11. juni 2008 - 14:27 #36
Helt i orden. Så er diskussionen færdigt.

Men et spørgsmål til:
Har du selv prøvet Hair Plus eller Hair Grow?
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. juni 2008 - 14:50 #37
nej, jeg spilder ikke min penge på humbuk.

og mit spørgsmål var:
egzonrh - "Det er videnskabeligt bevist" .. venligst post et link til det 'videnskablige' bevis...
Avatar billede egzonrh Nybegynder
11. juni 2008 - 15:09 #38
Okay, helt iorden.

Jeg så ActiveM i en reklame, så jeg tror ikke jeg kunne finde det i en link, men jeg prøver.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
11. juni 2008 - 15:10 #39
I reklamen, sagde de "Det er videnskabeligt bevist.."
Avatar billede egzonrh Nybegynder
11. juni 2008 - 15:18 #40
Jeg håber du kan tysk:
http://www.haarpflege-salon.de/forum/Activ-F+Dr.+Hoting+%3F-1555.html

Læs ALLE kommentar. Nogen siger at det ikke hjælper, andre siger at det hjælper.
Hvis det hjælper, så kan du være glad.
Hvis det ikke hjælper, så kan du være ligeglad.

ActiveM - Male - for mænd
ActiveF - Female - for kvinder
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2008 - 15:24 #41
Tror jeg snupper den med F. Konen siger mit skæg stikker. *GG*
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2008 - 15:26 #42
Nå ja, jeg er osse en af dem med ultrakort hårfrisure. Så sidder mit hoved heller ikke så fast i hovedpuden de første dage efter en klipning. *GGGGGG*

Årets tråd. Den er på vej forbi den der kørte nytårsaften.
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2008 - 15:27 #43
Nå, ok. Der mangler lige lidt endnu, men ...
Avatar billede off-line Nybegynder
11. juni 2008 - 15:42 #44
egzonrh - jeg har læst dit link. Det er jo det samme om igen, bare på tysk.
Den slags breve fabrikerer producenten da selv.
Det minder meget om læserbreve, hvor der bare står sådan noget som: Arne fra Holte.
En enkelt læser kan så sende en hel bunke læserbreve, bare med forskellige navne.
Hvorefter han/hun kan konkludere: "Vi er åbenbart mange som mener at..."
Som jeg har skrevet, det er et ældgammelt nummer, og det er sørgeligt, at det stadig
virker.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. juni 2008 - 15:58 #45
Kommentar: egzonrh
11/06-2008 15:10:33 I reklamen, sagde de "Det er videnskabeligt bevist.."

og dette er din bevis?? ... ALLE de skod creme/shampoo reklamer siger det... men ok .. hvis det er nok til dig fred være med det ... jeg er den type som vil have beviset til faktisk at bevise og dokumentere og ikke kun blive sagt ... men hej-jeg er nok mærkelig på den måde ..... LOOOOL ... 'videnskablig bevist' ... HAHAHA --- det her bliver da den mest blonde tråd jeg har deltaget i...
Avatar billede egzonrh Nybegynder
11. juni 2008 - 16:36 #46
Lol da:)

Justrace, du har måske ret.
Killer_bee.. Hmm..

Okay, vi siger bare alle de produkter er falsk og de ikke virker.
Hvad virker så?
Virker det med kød, mælk, ost, frugt osv. da?
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2008 - 17:58 #47
Det der virker bedst er selvtillid med det hår man nu en gang har.

Alt det andet der alligevel ikke virker gør bare at man sidder fast i den tanke at der må være et eller andet der virker. Og det kan så udvikle sig til en hel besættelse, indtil man bliver spærret inde på den lukkede. Og der har man rigtig tid til at trække resterne af håret af.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
11. juni 2008 - 18:06 #48
Så det betyder, at selvom hvis man ikke spiser de her ting:
Kød, mælk, ost, frugt osv.
Så falder der alligevel lige så meget hår som før?

Dvs.:
Hvis man man spiser de her ting, så hjælper det ikke noget. Der falder alligevel hår.
Hvis man ikke spiser de ting, så falder der alligevel ligeså meget som man ikke spiser det.

Forstår i? Mening: Der falder lige så meget hår, som man spiser elle ikke spiser de her ting?
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2008 - 18:19 #49
Ja, der er kun teori til at underbygge det med kosten.

Jeg kender nogle stykker med en gevaldig hårmanke, og 99% af deres kostindtag består af øl.

Jeg har også en kammerat der mindst et par gange om ugen æder sig et par kæmpe bøffer, drikker mælk som en nyfødt spædekalv, elsker grøntsager, og er pilskaldet.

Se det i øjnene, det er bare ærgerligt.

Den dag man kan sortere i generne og sortere i dem der efter al sandsynlighed vil udvikle hårtab, så er i hårløse en saga blot. Er det der vi skal hen? nej vel?

Hvis det er konen der mener du/i bør gøre noget ved hårtabet, så er det nok på tide at skifte hende ud.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
11. juni 2008 - 18:24 #50
Betyder det at kosten hjælper eller?
Ja/Nej? Svar først og så hvorfor.
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2008 - 19:11 #51
Nej, kosten hjælper ikke på hårtab. Den kan (sandsynligvis) hjælpe på at det hår der er bliver stærkere, svagere, blak eller mat. Men almindelig pleje gør det jo også, men de stoffer man indtager er jo de stoffer håret skal dannes ud fra, men ved ganske almindelig kost vil der være nok at tage af til hårproduktion.

Det er lidt ligesom bodybuildere der æder proteinpulver i lange og dyre baner. De har bare glemt at det belaster kroppen, og normalt kan man optage omkring 20 gram protein om dagen. Resten af den bøtte på 2 kg de gladeligt giver flere hundrede kroner for ligger i lokummet.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
12. juni 2008 - 15:11 #52
Her fandt jeg lige et par oplysninger:

Årsager til hårtab:

Hårvoks
Hjelm, fx cykelhjelm
Sygdomme
Genetisk
Medicin/medikamenter/piller
Stress
Meget arbejde

De fleste ignorer hårtab.

Tips
1. Lad være med at bruge hårvoks. Alle dem der bruger voks til hår, bliver hurtigere skaldet.
2. Du skal lade dine hår/hårbund trække vejret. Stop med at bruge kasket, cykelhjelm osv.
3. Det er bedst du ikke bruger medicin, som ikke anbefales.
4. Undgå stress
5. For meget arbejde giver stress, og dermed mere hårtab.
6. Start med at spise mere mad med Omega 3 og Omega 6. såsom fisk. Også start med at drikke protein drikkevarer eller vand.
Man kunne jo også spise proteiner i mad. Også vitaminer og mineraler.

Det er ikke korrekt Justrace. Kosten hjælper mod hårtab. (Altså forlænger)

I min næste kommentar sender jeg lige et par links.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
12. juni 2008 - 15:17 #54
Det er i engelsk og jeg håber i kan forstå det.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
12. juni 2008 - 15:44 #55
.... jeg tror jeg fjerner abboner pløkken .. vi kør vist i ringe her...
Avatar billede zezima2000 Nybegynder
12. juni 2008 - 16:57 #56
Jeg havde ikke rigtig meget tid her på det sidste. Jeg har læst alle jeres kommentar, og det tog lang tid:P
Der er over 50 kommentar.

Der er blevet lidt ballade her:P.

Kosten hjælper mod hårtab. Nogen her siger nej, men det gør det faktisk.
Hårvoks øger hårtab. Det har egzonrh ret i. Hjelm også.

Jeg ved ikke helt med at jo korter hår, jo mindre tab. Det tror jeg ikke.
De der medicin, fx ActivM. Hmm. Jeg ved ikke helt. Justrace kunne have ret i, at firmaet laver mange bruger navne og så skriver godt om ActivM.

Og tak egzonrh for kommentaren 11/06-2008 11:48:27 med alle de oplysninger og 12/06-2008 15:17:01 med alle de links med tipsene.

Jeg kan bare acceptere hårtabet, men jeg tror heller ikke man ikke kan gør noget ved det.

Jeg tror vi er færdig nu.

Egzorh har skrevet flest gode ting, som man kan gør, så bare smid et svar:P
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2008 - 17:03 #57
Uha, denne tråd er da vist kørt ind i en rundkørsel :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2008 - 20:18 #58
Tror ikke disse links er smidt...

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/mandligthaartab.htm
http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/201138.htm

Den der med ikke at bruge cykelhjelm... Det er IKKE en læge der har skrevet det :D
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
12. juni 2008 - 22:13 #59
Har ikke læst links og indlæg men kan se på en søgning at hverken regain eller propecia er nævnt.
To lægemidler med dokumenteret virkning. Så gør op med dig selv om det er et så stort problem at du vil gøre noget ved det.
http://www.detdigitaleapotek.dk/haartab.php
Avatar billede zezima2000 Nybegynder
13. juni 2008 - 19:39 #60
Hvis man læser mit spørgsmål igen, så står der "tips". og egzonrh gav nogle. De andre sagde at man skal bare acceptere det og ikke kan gør noget ved det. Nogen foreslog noget andet, men det var egzonrh, der gav flest tips. De giver også mening.

Den der med cykelhjelm. Den fandt jeg lige på egzonrhs links:) Jeg har også læst det i en answers.yahoo spørgsmål. Jeg søgte noget med baldness, hair loss eller lignende.

Jeg må bare spise sundt, såsom kød, ost, 6 frugt om dagen, ris, pasta og alt det der sunde.

Egzonrh, smid svar:)
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2008 - 19:53 #61
kvantitet er ikke lig med kvalitet og blot fordi der er lagt en hulens masse link, at det er sandheden :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2008 - 21:32 #62
"Jeg må bare spise sundt, såsom kød, ost, 6 frugt om dagen, ris, pasta og alt det der sunde."

Spis du bare det, men det har ingen effekt what so ever, hvis hårtabet er arveligt betinget. Husk hårtab kan springe over nogle generationer.
Avatar billede zezima2000 Nybegynder
14. juni 2008 - 00:23 #63
Det handler stadig ikke om at stoppe hårtabet, men at forlænge:P
Selfølgelig vil jeg stoppe, men det kan jeg ikke.

Det eneste jeg kan gør, er at spise sundt og prøve de der tips egzonrh har givet.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
14. juni 2008 - 12:00 #64
Svar:P
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juni 2008 - 13:58 #65
Et råd du vist ikke har fået...

Kontakt din læge og få ham/hende til at vejlede. Er det arveligt betinget hjælper en sund kost ikke.
Avatar billede haverslev Novice
14. juni 2008 - 18:28 #66
Minder lidt om srejken, hvad kom der ud af det i sidste ende :-)
Avatar billede justrace Novice
15. juni 2008 - 00:37 #67
*GG* Flere grå hår. vis altså det tæller med. *GG*

Ja, man får hår til sim kam, her på experten. :)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
15. juni 2008 - 11:19 #68
Jo, John_Stiger. Det råd med lægen er blevet nævnt før:)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
16. juni 2008 - 09:13 #69
hehe ... ok .. det bedste råd kom altså fra egzonrh som har argumenteret med 'Jeg så det i TV-shoppen' og 'De sagde i reklamen at det er videnskablig bevis' ... LOL ...
Avatar billede zezima2000 Nybegynder
16. juni 2008 - 09:39 #70
Nej, ikke det:).
Fx. kostråden, hvad man skal spise og de links. (fra egzonrh)

De der med 'Jeg så det i TV-shoppen' og 'De sagde i reklamen at det er videnskablig bevist" har slet ikke noget med at jeg har accepteret egzonrhs svar.

I skal lige vide, at jeg ikke bliver sindsyg af at jeg mister håret:) Jeg går ikke meget op i det, men alligevel så vil jeg beholde mit hår.
Jeg oprettede denne spørgsmål, fordi jeg vil vide om der er nogen der kendte nogle gode tips mod hårtab. Egzonrh sendte nogle tips, og de er fine nok.
Avatar billede zezima2000 Nybegynder
16. juni 2008 - 09:40 #71
Og jake_the_snake:

Tak for dit indlæg, men jeg søger ikke medicin. Kun tips.
Avatar billede cosmo21 Novice
26. februar 2012 - 20:17 #72
jeg kan slet ikke forstå at så mange siger at der intet er og gøre for det ER DER..
Hvis i læser lidt mere og snakker med folk får i meget nyttigt at vide,

For dit hår er ikke mistet for altid, der findes et super produkt som er testet og virker fantastisk på dem der bruger det.  Var med i go morgen danmark også
Det hedder Regain Forte , man blot smøre i håret stopper hårtab og et højt procenttal får håret igen nogle fuld manke, så kom ind i kampen og køb da dette produkt, så det slut med isse
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. februar 2012 - 21:35 #73
Tak for at bringe en 4 år gammel tråd på banen... ;)
Læs http://www.eksperten.dk/spm/834445#reply_7134711
Avatar billede cosmo21 Novice
26. februar 2012 - 22:03 #74
Ja så den lige ved og søge på google tilfældigvis , og tænkte alle de stakler der mistede hår skulle vide der er hjælp forude :):)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. februar 2012 - 22:41 #75
Regain Forte er et godt produkt, men er det arveligt har det ikke den store effekt.
Avatar billede cosmo21 Novice
27. februar 2012 - 14:01 #76
Det er netop godt også for arveligt hårtab.. arveligt hårtab er hvor håret bliver inaktivt og sagtens kan gro igen med dette produkt.. der blev netop lagt vægt på at det var mod arveligt hårtab i go morgen danmark og det var testet på utallige med arveligt hårtab hvor størstedelen oplevede håret voksede ud igen

http://www.webapoteket.dk/haandkoeb/haartab

virker på 8 ud af 10.. så hvorfor ikke prøve.. griner vi mønd må også gå lidt op i os selv når man ser på alt det botox, silikone og andre rettelser kvinder primært går og fifler med  :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. februar 2012 - 16:02 #77