Avatar billede lkt Juniormester
10. juni 2008 - 13:58 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Arvet computer der har kørt på netværk, hvordan logger jeg på?

Jeg har overtaget en computer, der oprindeligt kørte på netværk. Når jeg tændermaskinen nu, kan jeg ikke logge på.

Hvordan fjerner jeg netværksindstillingerne, så jeg kan bruge computeren som en ganske almindelig arbejdsstation?
Avatar billede mnc Nybegynder
10. juni 2008 - 14:01 #1
OS?
Avatar billede lkt Juniormester
10. juni 2008 - 14:03 #2
Jeg ved ikke lige så meget om det, desværre!

Jeg er ret sikker på,at det var et LAN-netværk, hvis det har noget med det at gøre?
Avatar billede mnc Nybegynder
10. juni 2008 - 14:06 #3
Jeg mente, hvilket operativsystem kører maskinen?
Medmindre der ligger noget på maskinen der skal gemmes, så kunne du jo bare reinstallere computeren. :)
Avatar billede lkt Juniormester
10. juni 2008 - 14:08 #4
Det er fordi, jeg skal hente nogle billeder, som ligge på c-drevet.

Det er Windows.

Nu gik den op for mig Operativ System!
Avatar billede mnc Nybegynder
10. juni 2008 - 14:11 #5
Kan du uddybe? Hvilken version af windows.
Avatar billede mnc Nybegynder
10. juni 2008 - 14:14 #6
Hvis vi går ud fra at det er en XP: http://uwex.uwc.edu/outlook/tips/images/login_domain.JPG
Her får brugeren mulighed for at vælge om han vil logge ind på et domæne, eller lokalt.
Det kan være nødvendigt for dig at trykke på 'options' for at få den mulighed.
Avatar billede lkt Juniormester
10. juni 2008 - 14:16 #7
Windows XP
Avatar billede lkt Juniormester
10. juni 2008 - 14:20 #8
Hvis jeg vil logge ind lokalt (Denne computer) skal jeg også bruge et brugernavn og adgangskode, ikk?

Jeg kan vælge mellem to i domæne.
Avatar billede mnc Nybegynder
10. juni 2008 - 14:24 #9
Jo, uanset hvordan du vil logge ind på maskinen, så skal du jo have brugernavn og adgangskode. :)
Avatar billede lkt Juniormester
10. juni 2008 - 14:25 #10
Der er ikke mulighed for at "få gang i computeren" uden brugernavn og adgangskode?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
10. juni 2008 - 14:29 #11
Ikke med mindre du har noget software som kan nulstille et password

Hvis du kender adminbruger + kode ville det være bedst.
Der ved kan du logge ind som admin.
Melde PCen af domænet.
Oprette ny bruger / sørge for man ikke skal logge ind.
Avatar billede mnc Nybegynder
10. juni 2008 - 14:29 #12
Hvis du har fået computeren, kan du så ikke bare tage fat i vedkommende du har fået den fra, og spørge efter bruger/kode der? :)

Ellers må du jo reinstallere.
Avatar billede lkt Juniormester
10. juni 2008 - 14:34 #13
Jeg må finde ud af det i morgen. Det er ikke helt umuligt, at jeg kan få brugernavn og adgangskode. Eller eventuelt administratoroplysningerne.

Dem der ønsker point, må lige give et "svar".

Tak for hjælpen.
Avatar billede mnc Nybegynder
10. juni 2008 - 14:35 #14
Så lidt.
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2008 - 20:11 #15
Pil harddisken ud og sæt den til en anden maskine og gem billederne, sæt harddisken tilbage og lav en ny installation af xp.