Avatar billede haolan Nybegynder
09. juni 2008 - 12:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lave et image af windows mobile 6

Hej

Hvordan laver jeg et image af min windows mobile opsætning, inkl de programmer jeg nu har installeret på den?

Mit problem er at jeg har udviklet et program og installeret nogle programmer og lavet nogle bestemte indstillinger på min PDA.

Nu skal programmet installeres på en stor bunke PDA'er med samme opsætning og det vil jo tage en krig at få sat op på hver enkelt.

Er det ikke muligt at lave et image jeg bare kan banke ind på hver PDA, der indeholder hele min opsætning?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2008 - 12:20 #1
hvad med en norton ghost?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2008 - 12:57 #2
Jeg har aldrig haf problemer med Acronis og syntes det er et rigtig godt program. Det har reddet mig mange gange når der var fejl på computeren
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2008 - 13:01 #3
http://eu.acronis.com/promo/ATI/ati11home-001.html/?source=eu_google&ad=ati&gclid=CKf_xNmMwpMCFQuH1QodeixG

Husk at lave en cd til den så du kan starte, selv når Windows svigter totalt.

Efter min mening både bedre og billigere end ghost. Har tdligere haft Ghost på min maskine. Der er en prøvetid på 30 dage hvis du ønsker det
Avatar billede hastek22 Nybegynder
09. juni 2008 - 13:06 #4
Jeg er ikke helt sikker på at du kan bruge det på forskellige PDA, men følgende backup program er ganske efektivt til backup af en mobil klient, med alle indstillinger.
http://www.spritesoftware.com/
Avatar billede hastek22 Nybegynder
09. juni 2008 - 13:16 #5
Jeg har lige kigget lidt nærmere på deres andre produkter. De har et produkt der hedder Clone, der vist er det du efterspørger (kig under products) det er ganske vist lidt pebret $300 for 20 licencer
Avatar billede 6760anders Nybegynder
09. juni 2008 - 14:20 #6
Prøv at http://google.dk søg efter Alcohol 120%
Der har du en måneds gratis licens, og det er et fremragende program til at lave images (.iso / .bin).
Avatar billede haolan Nybegynder
09. juni 2008 - 14:29 #7
Virker acronis også til PDA?
Avatar billede hastek22 Nybegynder
09. juni 2008 - 14:44 #8
Jeg tror hverken Ghost, Acronics eller Alcohol 120% virker til PDA. Din udfordring er at  finde en mulighed for at på PDA at kunne starte et program, der kan læse en backup fil der eks. ligger på et SD kort, hvilket er det ihvertilfælde de tidligere versioner af sprite backup kunne/kan. Jeg ved som sagt ikke om du kan installere sprite backup på flere PDA og så blot flytte den backup du har lagt på et SD kort mellem flere maskiner.
Avatar billede hastek22 Nybegynder
09. juni 2008 - 14:51 #9
Mit kendskab til Sprite backup stammer primært fra den indbyggede backup funktion der fulgte med min PDA, der efterhånden har et par år på bagen (IPAQ 3715. Det viste sig at HP's backup funktion faktisk var Sprite backup. Jeg ved ikke om nye PDA'er leveres med et tilsvarende backupsystem, men du kan evt. undersøge om funktionen findes på dine PDA'er og så evt. gemme en backup på SD kort og så flytte den til en anden PDA.
Avatar billede haolan Nybegynder
09. juni 2008 - 16:07 #10
Kan ikke rigtig få det til at virke.. jeg får ikke muligheden for at restore på en anden PDA selvom jeg har taget en backup..
Avatar billede haolan Nybegynder
30. september 2008 - 18:35 #11
Der sker vidst ikke mere her..