Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
09. juni 2008 - 01:28 Der er 5 kommentarer

tv tuner til en lcd monitor

Kære Eksperter,

Jeg har en 20" Dell skærm, jeg ikke bruger så ofte, og tænker at stille den op som tv i stedet for det gamle crt fjernsyn jeg har stående.
Når jeg søger på edbpriser.dk finder jeg kun en model, som er beregnet til at omdanne en monitor til et tv, uden at en computer skal indblandes. Den har dog ikke fået særlig gode anmeldelser, så den er jeg ikke så hooked på.

Hvis jeg søger i Google kommer der flere end jeg kan overskue - og har derfor brug for noget eksperthjælp.
Hvilken en vil I anbefale mig at købe?
Hvad skal man være opmærksom på, når man køber den slags grej?
Herunder en mine krav til den:

- Den skal ikke være afhængig af en computer.
- Den skal have en fjernbetjening
- Den skal have TEXT-TV
- Den skal den skal fungere på YouSee kabel tv.

Med venlig hilsen
Rasmus Lund
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
09. juni 2008 - 01:28 #1
Blot for at slå det helt fast! Det er en TV-tuner jeg søger.
/Rasmus
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
09. juni 2008 - 01:30 #2
... og lige en tilføjelse til listen over krav.
- Jeg skal kunne koble min dvdafspiller til.
/R
Avatar billede henriktha Nybegynder
09. juni 2008 - 01:45 #3
En ikke uvæsentligt spørgsmål:

Mener du at den skal bruges til yousee uden boksen ??
I så fald skal du have dvb-c tuner i den.

Er det ikke tilfældet bør du under alle omstændigheder vælge en der også har indbygget dvb-t tuner, da det analoge tv net lukker næste år.
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
09. juni 2008 - 02:09 #4
øhh.... boksen? jeg har ikke nogen boks nu - så ja - den skal bruges uden boksen. Idag sidder mit gamle tv bare direkte i tv-stikket. Men jeg skal ikke kunne sige om, der er en slags boks nede i opgangen?!
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
09. juni 2008 - 11:10 #5
Når jeg ikke har nogen boks. Betyder det så, at jeg skal vælge en dvb-c tuner? Kan den også fungere om et år?