Avatar billede henrik_k Nybegynder
07. juni 2008 - 19:09 Der er 5 kommentarer

Hjælp til fejlsøgning af PC

Hej eksperter, jeg er løbet ind i et stort problem med min pc da den er begyndt at slukke spontant. Nogle gange får jeg en ”Blue screen of death” men den andre gange bare slukker med det samme. Til tider virker PC’en mange timer i træk men den andre gange lukker ned med det samme. Engang imellem er der heller ingen signal til skærmen under opstart.

Jeg har observeret følgende fejlkoder flere gange:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
PFN_LIST_CORRUPT
PAGE_FAULT_IN_NON_PAGE_AREA

Jeg har observeret følgende fejlkoder en enkelt gang:
BUGCODE_USB_DRIVE
BAD_POOL_CALLER

I “Event Viewer” kan jeg se, at jeg får en ”paging error” hver gang PC’en går ned.
Jeg har prøvet at fjerne de harddiske der sidder i min pc, og erstattet dem med en gammel disk hvor der er installeret Linux. Dette virkede også et par timer men efterfølgende begyndte PC’en at slukke igen.

Kan i hjælpe mig med at finde ud af, hvilken hardware der er defekt?
Avatar billede zesus Praktikant
07. juni 2008 - 20:05 #1
Ved ikke hvad min kode var til mit problem, men da min (gamle computer) kom med pludselige fejl med blå skærm, var det harddisken der røg. Den gjorde det i en mdr ca og så til sidst ville windows ikke starte og kunne ikke formateres/gen-installeres. Hvis jeg var dig vil jeg tage en backup for sikkerhedsskyld
07. juni 2008 - 21:12 #2
Varme problem ? I disse (sommer)dage !!!!
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juni 2008 - 09:17 #3
Rens dine køleprofiler for støv.

Hvis dette ikke virker, hent http://www.ultimatebootcd.com/ og
Scan dine RAM for fejl
Scan din harddisk for fejl
Avatar billede henrik_k Nybegynder
08. juni 2008 - 12:20 #4
tak for de gode råd. Jeg vil straks prøve rense mine kølere
Avatar billede jstenbak Nybegynder
17. september 2008 - 21:48 #5
Er der en opfølgning på dette?