Avatar billede lonem Nybegynder
07. juni 2008 - 01:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

vdr medion bærbare

jeg har en medion model 8170 som ikke vil starte op tror det er batteriet ,men kan det passe at når der er strøm til  så er det jo ikke batteriet der skal starte op mener jeg (og har hørt at modellen er udgået så kan man ikke få fat i et nyt batteri der til
håber at der er  nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få den op at køre da jeg har noget vigtig på den
på forhånd tak
lonem
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. juni 2008 - 01:54 #1
Hvis du kan se, at maskinens batteri bliver ladet op ved tilslutning til elnettet, så er der gennemgang i dit batteri. Dette betyder, at så skal maskinen også kunne starte op.
Hvis den stadig ikke gør det, så kan du redde dine data ved at tage HD ud, og tilslutte den til en anden PC via en adapter.
Der fås flere forskellige udgaver af disse adaptere. Prøv www.Nierle.com

Hilsen
Ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2008 - 07:22 #2
"som ikke vil starte op " Mener du at den er total død eller er det blot Windows der ikke vil starte op??
Avatar billede lonem Nybegynder
07. juni 2008 - 14:55 #3
hejsa  den køre godt nok når jeg starter  den men kan ikke se noget på skærmen den er helt sort- og med hensyn til  opladning er der en grøn lampe der blinker og det kan jeg se det er strøm og så er der en  der blinker rød det ligner et batteri med en streg over og den i midten  der er et batteri uden noget er der ikke lys i
jeg har prøvet at lade den stå med strøm et døgn men så når jeg starter den køre den i ca 30 sek  så slukker den
Avatar billede lonem Nybegynder
07. juni 2008 - 15:02 #4
og har været inde på denne hjemmeside  som du skrev ptj 11 det er en jungle for mig ved ikke lige hvad jeg skal kikke efter der er mange adapter. hi hi
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2008 - 15:14 #5
Kan du ikke komme ind i BIOS - har du prøvet med en extern skærm
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. juni 2008 - 15:38 #6
Hej lonem.

Herunder er linket til den adapter, jeg omtalte.

http://www.nierle3.com/dk/artikel/8124/USB_2.0_til_IDE_Adapter_kabel_80_cm_med_stromforsyning.html

Er det lige meget, om der er strøm på eller ej. Opfører maskinen sig ens i begge tilfælde, eller er der forskel?
Hilsen
Ptj_11
Avatar billede lonem Nybegynder
07. juni 2008 - 17:42 #7
pillede lige strømstikket ud og så startede jeg den og den kørte i 15 sek  men der var den miderste batteri lampe grøn men ingenting på skærmen
kan ikke komme ind i biros  og har ikke prøvet at sætte en anden skærm på det vil jeg lige prøve
Avatar billede lonem Nybegynder
07. juni 2008 - 23:13 #8
nu har jeg prøvet med en extern skærm men den er også sort
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. juni 2008 - 13:18 #9
Hej lonem.

Det er svært at sige, hvad der er galt. Den korte tid, din maskine er i live, giver ikke rigtigt noget bud på, hvad der er galt.
Det er for kort tid til at bios starter op, så det er svært at sige hvor fejlen ligger.
Havde det været en stationær, så ville jeg foreslå, at du pillede alt unødvendig hardware fra inden opstart, men det er jjo lidt svært på en bærbar.
Jeg ser kun 3 muligheder i din nuværende situation:
1. Henvend dig til Medions hotline
2. Hent en biosopdatering, og prøv om det kan rette din maskine op igen
3. Pil HD ud, og hent dine data, og kasser så resten

Hilsen
Ptj_11