Avatar billede eaglee Nybegynder
06. juni 2008 - 17:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kunne ikke oprette forbindelse til licens system

Hej,
Jeg sidder med et program som jeg har installeret på et vista operativsystem programmet skal tjekke en licens når programmet startes første gang. Det der nu er mit problem er at programmet kan ikke få lov at kontakte den licens side som der skal verificere en nøgle jeg får følgende fejl: Kunne ikke etablere kontakt til licenstyringsservicen.

Programmet virker fin på en XP installation men virker ikke på min nye vista.

Er der nogen der har et bud på hvad problemet kunne være og hvordan man løser det.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
09. juni 2008 - 16:41 #1
Har du prøvet at højreklikke på programikonet og vælge "kør som administrator" og så give de tilladelser som den beder om?
Avatar billede j3ppah Novice
11. juni 2008 - 09:42 #2
er det lovlig eller ulovlig vista ??? i så tilfælge, er det en microsoft applikation du prøver at kører???...

hvis det er et gammelt program prøv da at højreklikke -> egenskaber -> compatibility -> ving run this program in compatibility mode for -> vælg win xp sp2...

tryk anvend...

Højreklik igen -> run as administrator...

ville være en stor hjælp hvis du fortæller hvilket program det er...
Avatar billede eaglee Nybegynder
12. juni 2008 - 22:31 #3
Hej og tak for svar jeg har allerede prøvet de ting både programmet jeg prøvet at instalere og vista er original jeg har i mellem tiden været i kontakt med producenten af softwaren og problemet er kendt og vil på et ukendt tidspunkt blive ordnet i applicationen,
så hvad jeg egent lig søger er en slags krack/hot fix som kan ordne dette problem intil producenten af programmet for fixet problemet.

Som sagt virker programmet fint på XP
Avatar billede eaglee Nybegynder
12. juni 2008 - 22:34 #4
og nej det er ikke en microsoft application
Avatar billede j3ppah Novice
13. juni 2008 - 08:19 #5
eaglee, hvis programmer ikke er lavet til at kunne kører i vista endnu, må jeg desvære meddele dig at du bliver nød til at vente... med mindre du virkelig er hardcore programmør :)...

kan vi ikke få at vide hvilket program det er ?
Avatar billede eaglee Nybegynder
28. januar 2012 - 14:28 #6
Lukker denne.