Avatar billede mikael869 Nybegynder
05. juni 2008 - 16:46 Der er 4 kommentarer

Udskiftning af bundkort

Hej eksperter.

Jeg har lige hjulpet et ven med at udskifte en masse hardware, computeren modtager tilsyneladende overhovedet ikk strøm [ ser i hvert fald sån ud, ingen lys i netstikket når det sættes i], jeg tænker umiddelbart på at det kan skyldes at jeg har sat ledninger [dno på hvad de hedder, dem der går fra start, slut, reboot knapperne på forsiden af kabinettet] på bundkortet forkert..

Nogen guides eller gyldne regler for hvordan det 'plejer' at fungere...

Bundkortet der er tale:

http://www.pixmania.com/dk/dk/894336/art/msi/p7n-sli-platinum-socket-l.html
Avatar billede off-line Nybegynder
05. juni 2008 - 17:29 #1
Det er forskelligt hvordan ledningerne fra kabinet til bundkort skal sidde.
Du bliver nød til, at se på tegningen i den manual, som følger med bundkortet.
Fra strømforsyningen til bundkortet, går der to sæt ledninger. Det brede, og
et lille firkantet.
Avatar billede mikael869 Nybegynder
05. juni 2008 - 18:04 #2
dog,self, kigger lige på det.. på forhånd tak <3 :=)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
06. juni 2008 - 10:38 #3
I tvivls tilfæde kan du køre en skruetrækker ned over rækken af ben. Når den rører ved de 2 ben der skal bruges til start vil maskinen starte op.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juli 2008 - 17:08 #4
Husk at lukke spørgsmålet.