Avatar billede schindler Nybegynder
05. juni 2008 - 15:47 Der er 3 kommentarer

Problemer med trådløst net

Hej,

Jeg har en bærbar computer, som uden problemer logger på det trådløse netværk på mit universitet. Ligeledes er der ingen problemer med at komme online, når jeg sætter netstikket i computeren herhjemme. Hvor jeg bor, er der også adgang til trådløst net, som virker for andre, der bor her - Men ikke for mig. Jeg har opsat nettet på samme måde, som de har gjort, og den finder godt nettet, når computeren tændes - Men den kommer altså ikke online.

Nogen foreslag til, hvordan jeg kan problemsøge?

På forhånd tak.
05. juni 2008 - 17:13 #1
Prøv at tjekke om jeres router er sat op til at kun uddele én eller få, interne ip-adresser (DHCP-instillinger).
Det kan også være at din pc er sat op til at have fast ip-adresse (lan-forbinelse> egenskaber> tcp/ip> egenskaber> auto ip-adr).
Avatar billede schindler Nybegynder
05. juni 2008 - 17:30 #2
Det trådløse netkort er indstillet til automatisk at opnå en IP-adresse (som nævnt fungerer det også fint på mit universitet).

Hvordan kan jeg kontrollere dét, du snakkede om på vores router?
05. juni 2008 - 23:52 #3
Det er meget forskelligt, afhængigt af hvilken router I har.
Men du skal kikke i manualen til den, og så ind i dens "service menu", via din pc.
Det gør du med et ip-nummer (se manualen) fx. 10.0.0.1.
Hvis det ikke er dig der har routere, så prøv at snakke med ham der har den.
Det kan nemlig også være flere sikkerheds-foranstaltninger.