Avatar billede lasse1962 Nybegynder
03. juni 2008 - 23:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Antal blæsere i et kabinet

Hej

Jeg har lige købt en PC, som larmer voldsomt. jeg har efterfølgende åbnet kabinettet og kan se at der sidder 2 ekstra blæsere (1 front og 1 bag) udover CPU køleren og blæseren i stømforsyningen - Er disse to blæsere nødvendige, hvis jeg ikke bruger PC'en til spil og andre grafik tunge opgaver. Det er netop de to ekstra monterede blæsere der skaber alt larmen, da de andre blæsere kan styres via CPU smart fan (Regulere hastigheden efter hvor varm kabinettet er)
04. juni 2008 - 07:02 #1
... nedsæt spændningen til dem!

Istedet for 12V (sansynligvis) kan de få 7V! Det vil hjælpe en hel del; har gennemført dette en del gange...

Og hvor kommer de 7V så fra ?
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=60902
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. juni 2008 - 08:16 #2
Eller hvis dine blæsere har PWM og du har et nyere mobo, kan du slutte dem til der.

Du har også muligheden for at udskifte blæserne til nogle med lavere RPM.

Men jeg vil ikke anbefale at slå dem fra eller afmontere dem, da de laver selve airflowet i din pc.

Du risikerer blot, at de øvrige blæsere må kompensere med højere RPM :)
Avatar billede lasse1962 Nybegynder
05. juni 2008 - 14:57 #3
OK - jeg har en anden computer kun med blæser i strømforsyning og på processoren og den er næsten lydløs, processor blæseren arbejder dog når jeg bruger tunge programmer (Photoshop osv) men elles meget stille. Den nye har så de 2 kabinet blæsere der nærmest giver en ludtstrøm begpå computeren som en hårtører (og larmer lige så meget) - så jeg ville vildt gerne kunne pille dem ud, hvis det da ikke brænder computeren af.
Alternativt kn I måske anbefale nogle næsten lydløse blæsere på 7 v ?
05. juni 2008 - 16:21 #4
[04/06-2008 07:02:01] trixet => "næsten lydløse blæsere " !!!
Avatar billede lasse1962 Nybegynder
24. juni 2008 - 04:47 #5
Well - ingen svar - men løsningen var strømforsyningen, hvor jeg købte en ny til 69 USD - Det var altså ikke blæserne. Er der en af Jer der gerne vil have de 30 point, kan I ligge et svar, for I har begge været til stor hjælp - TUSIND TAK, for I gad hjælpe..
24. juni 2008 - 06:40 #6
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. juni 2008 - 09:24 #7
Velbekomme :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. juni 2008 - 17:33 #8
?