Avatar billede cyberwolf Nybegynder
03. juni 2008 - 19:07 Der er 7 kommentarer

trådløs forbindelse afbryder konstant

Hej
Jeg har et cybercity bredbånds abonnoment med dertilhørende zyxel p-660R-D1 modem. Jeg har så tilsluttet en router efter den og kan da også sagtens connecte til den og komme på nettet, men mens jeg surfer afbryder forbindelsen ca. hver 5 minut.. har prøvet alt muligt og med to forskelige routere.... nogen der ved hvad jeg skal gøre?

jeg kører windows xp sp2 på begge computere.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. juni 2008 - 20:15 #1
Det er givetvis fordi at den trådløse forbindelse bliver forstyret af andre net i din nærhed, og løsningen er at skifte kanal for det trådløse net.

Det gør du inde i routeren, og du skal mindst være 2 kanaler, og helst 5 kanaler fra andre net i din nærhed. Tit og ofte følger der et lille program med et trådløst netkort, som kan se alle net i nærheden, og ikke mindst hvilken kanal de anvender. Du kan også forsøge med www.netstumbler.com. Når du har overblik over hvilke kanaler der anvendes i din nærhed, så beskutter du dig for hvilken kanal du vil anvende. Det sætter du op i routeren.

Nu nævner du ikke om det er bærbare eller stationære maskiner det er tale om, for de fleste bærbare, har en strømspare funktion indbygget i det trådløse netkort, således at den kan køre længst tid på batteri. Det kan man som regel slå fra, og det vil medføre en mere stabil forbindelse. Du finder det under egenskaber for det trådløse netkort.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
04. juni 2008 - 12:27 #2
Jeg har også selv prøvet en lignende fejl. Hvor det hjalp med en ny firmware på routeren.
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
04. juni 2008 - 15:38 #3
hmm jeg har prøvet med to forskellige routere nu. Det ser ud til det virker bedre med den nye (linksys) men den falder stadig af en gang imellem, og det går meget langsomt. Der er en masse andre wifi netværk her på kanal 11 så har skfitet til 5, svært at sige endnu om det hjalp. Det er iøvrigt to bærbare jeg kører med. Har også slået strømsparingen fra kortene fra..
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
05. juni 2008 - 01:55 #4
har prøvet netstumbler og det ser ud til at der er 20 andre trådløse netværk, de bruger forskellige kanaler men de fleste kanal 11, har prøvet at skifte kanal 2 gange uden held....er der slet intet at gøre?
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. juni 2008 - 13:08 #5
Hvis det var en Linksys WRT54G der var tale om, ville jeg anbefale http://www.polarcloud.com/tomato_119. Der kan du skrue op for sendestyrken. Du kan læse om det her:
http://www.maximumpc.com/article/hack_your_hardware?page=0%2C3
Det vil nok medføre at dine naboer får det problem du har nu.

Med din router, og 20 netværk i din nærhed, er den eneste mulig nok, at gøre afstanden fra netkortet til routeren så kort som muligt, således du får det stærkeste signal fra routeren, og dermed vil den blive prioriteret over de andre net.
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
08. juni 2008 - 01:46 #6
hovsa det var en Netgear WGR614... men udfra hvad dragonknight siger er det altså pga at den taber signal styrke pga. naboerne?? hmmm.. mærkeligt, burde den ikke bare "Holde" sig til det signal som min router udsender (den siger "signal strength: excellent") ?
Så det eneste der er at gøre er at købe en større dyr router?
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. juni 2008 - 16:24 #7
Når det trådløse netkort oplevet et bedre signal på den kanal den er logget på med, forsøger den at anvende dette, og derved oplever du at den kobler sig af dit LAN.

Det er ikke uproblematisk at have et velkørende netværk med 20 andre netværk i nærheden, desværrer.