Avatar billede pixelboxdk Nybegynder
02. juni 2008 - 19:58 Der er 11 kommentarer

Intet skærmbillede

I får lige historien..

Jeg slukkede min computer pga. opdateringer i windows, og tændte den 2 minutter efter igen. Denne gang kom der bare ikke et skærmbillede frem. Ikke engang boot. Jeg roder så rundt med computeren længe, og tester alt der kan testes - Ram, HDD, Grafikkort m.m.. Da det stadig ikke virker, går jeg ned med den til reparation.

Jeg har nu lige fået min computer tilbage - og den skulle nu virke.. Det viste sig at være pga. et knækket kabel. Jeg satte min computer til.. Men det præcist samme skete igen.. Intet skærmbillede, eller boot.

Jeg ringer så til forhandleren, og han fortæller at de har fået startet computeren op i XP, efter de skiftede kabler..

Nu fatter jeg så ikke hvorfor den gør det præcist samme igen?

Hvad gør jeg forkert? Jeg er alt alt alt for forvirret lige nu.. Heelp! :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juni 2008 - 20:15 #1
Du har garanti på rep. så ned med den igen!
Avatar billede pixelboxdk Nybegynder
02. juni 2008 - 20:19 #2
Jeg ved bare at maskinen har lagt lige så trykt bag i en bil fra forhandleren og hjem til mig selv.. Utroligt det præcist samme sker, når den virkede hos dém..

Kan det ikke være noget hos mig? altså.. noget der forbinder computeren med alt andet?
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juni 2008 - 23:49 #3
Jo der er flere ting du kan undersøge. Men, john stigers har ret, du skal ikke rode
med det, når den lige har været til reperation, den skal tilbage. Og når du så
henter den, så bed om at få lov til at se den starte op.
Jeg går ud fra, at du har sikret dig, at stikdåsen til husstrømmen er i orden,
samt at strømstikket til computeren er i orden og trykket helt ind i computerens
strømforsyning.
Avatar billede pixelboxdk Nybegynder
03. juni 2008 - 12:27 #4
Har fundet ud af at computeren godt gider at tænde - men kun hvis den er varm..

Spørgsmålet er så.. har en af jer en smart metode til at få computeren varm hurtigt?

Jeg smider computeren ned til rep igen i morgen, men vil gerne have den tændt, så jeg kan overføre nogle vigtige dokumenter til min bærbar..

Any ideas?
Avatar billede off-line Nybegynder
03. juni 2008 - 12:55 #5
"Har fundet ud af at computeren godt gider at tænde - men kun hvis den er varm.."
Hvordan fandt du ud af det?????????????
Avatar billede pixelboxdk Nybegynder
03. juni 2008 - 15:02 #6
Det er ikke 100% men et godt bud, da det så passer på alt det der er i vejen.. Snakkede med ham jeg havde den til rep hos, og vi kom frem til den konklusion.. Mest af alt fordi han godt kunne tænde den, efter at have rodet rundt med den et stykke tid, og den derfor var blevet varm..
Avatar billede off-line Nybegynder
03. juni 2008 - 16:25 #7
Det er ikke et godt bud, det er det rene vrøvl! En computer bliver sgu da ikke varm
fordi, man roder med kablerne. Er du sikker på, at det ikke er en pølsemand, du har
indleveret den til? At det hjælper at skifte et kabel, det er sandsynligt, for så
har kablet været i stykker. Det kan også skyldes en løs forbindelse, når man så
skubber til kablerne og ledningerne til strømforsyningen, kan computeren starte.
Prøv at kortslutte din strømforsyning. Det gøres med en stump ledning, som holdes
på en sort og grøn ledning - det er på svagstrømsiden naturligvis.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2008 - 20:07 #8
Undskyld mig, men ham du har købt den af lyder som lidt af en båtnakke...

Forstået på den måde at de steder jeg har købt samlet pc, de har vist burn-in test ved køb eller ved reparation. Har han foretaget denne? Den vil vise hvis pc ikke vil starte, for den test genstarter også pc indimellem.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. juni 2008 - 13:07 #9
Rettelse: Sort og rød ledning kortsluttes.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. juni 2008 - 11:46 #10
Fandt du ud af det?
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juli 2008 - 17:11 #11
Luk spørgsmålet når du alligevel ikke gider give respons.