Avatar billede clozeit Nybegynder
02. juni 2008 - 06:39 Der er 10 kommentarer

Ingen lyd efter formatering

Hey, håber i kan hjælpe mig.

Jeg har lige formateret min computer pga. en trojansk hest.

Problemet er, at mit onboard lydkort ikke fungerer. Jeg kan ikke finde installations cd'en til mit bundkort(og dermed også lydkortet). Har prøvet at hente lidt forskellige drivers ned som jeg mener burde virke, den installere dem også, men finder stadig intet kort.

I enhedshåndteringen får jeg følgende under lyd, video & spil:

- Audio Codecs, Legacy Audio Codecs, Legacy video capture devises, media control devices & video codecs.

Jeg bruger Win XP PRO

I enhedshåndteringen under "system devices" mangler jeg noget PCI Device". Computeren beder ved hvert startup om at installere PCI Devicet, men den finder intet.

Jeg er ikke engang sikker på at mit bundkort er installeret, da der ikke er et 'emne' med Motherboard i enhedshåndteringen. Hvordan finder jeg ud af om det er installeret?

Mit bundkort hører til Intel 945G serien

Under universal serial bus controllers står der dog fx:
INTEL(R) 82801G (ICH7 Family)USB Universal Host Controller etc etc.

Jeg har bøvlet med det skidt i ca. 3 dage nu, så har smidt 60 point(svær). Det er sikkert let nok for nogle af jer :)

**Onboard lyd er enabled i BIOS
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. juni 2008 - 07:00 #1
Hvilket bundkort har du - mærke/model?
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2008 - 07:34 #2
Avatar billede peet-49 Novice
02. juni 2008 - 08:06 #3
Det første du gør efter installal af OS, er sikkerhed og derefter en update hos microsoft, det løser tit problemet.
Avatar billede clozeit Nybegynder
02. juni 2008 - 16:24 #4
treatmenice:

Ja jeg her prøvet derinde.

peet-49:

Så kan det være jeg skal lave en formatering igen :(
Avatar billede peet-49 Novice
02. juni 2008 - 19:28 #5
Vi skal have navnet på bundkortet, samt type.
Avatar billede clozeit Nybegynder
02. juni 2008 - 19:36 #6
Mit bundkort hører til Intel 945G serien

Under universal serial bus controllers står der dog fx:
INTEL(R) 82801G (ICH7 Family)USB Universal Host Controller etc etc.

Dette kunne ikke bruges?

Dette link som treatmenice smed linker jo heller ikke til et specifikt motherboard, men en serie(945G)
Avatar billede clozeit Nybegynder
02. juni 2008 - 19:36 #7
Avatar billede clozeit Nybegynder
02. juni 2008 - 20:58 #8
Har nu fået åbnet ind til mig bundkort, her er info:

945P - A7B

Og så var der et stregkodenummer på en port:
R03N002B1
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. juni 2008 - 07:10 #9
16. februar 2011 - 21:22 #10
<clozeit>: Har du 'fundet' driverne ?