Avatar billede thoning Nybegynder
31. maj 2008 - 16:30 Der er 12 kommentarer

Åbent netværk - ingen computere

Hej!

Jeg er flyttet ind i en boligforening, hvor vi har åbent netværk. Jeg har noget familie, som også bor i samme forening, og vi vil derfor gerne kunne hente fra hinanden. Problemet er bare at jeg ikke kan se andre computere end min egen? Vi er i samme arbejdsgruppe. Han kan godt se andre grupper, og andre computere.

Hvad kan være galt?
Avatar billede juleulven Nybegynder
31. maj 2008 - 22:13 #1
er jeres computere i samme netværk? altså samme subnet .. ?
hvis de er, kan i pinge hinandens adresser?
hvis i kan pinge hinandens adresser så prøv, at indtaste \\ip_adressen og trykke ok/enter, giver den en explorer vindue?
Avatar billede thoning Nybegynder
01. juni 2008 - 10:04 #2
Vi kan sagtens pinge hinanden og få svar. Men det andet virker ikke. Andre muligheder?
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. juni 2008 - 11:44 #3
dvs hvis du laver:
start
kør
\\192.168.1.10 (hvis det ellers er modpartens IP-adresse)
ok/enter
Dette virker altså IKKE men i kan godt pinge hinanden?

det lyder så som om, at der ikke er sharet nogle ting ud på den respektive computer... Det kan også være, at Vista er konfigureret til "offentligt netværk" istedet for arbejde eller privat.´
Avatar billede thoning Nybegynder
01. juni 2008 - 11:59 #4
nej, det virker ikke.. Netværksstien bliver ikke fundet, ved at bruge den metode.

Vi kører begge på xp, og har begge delte mapper.
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. juni 2008 - 12:22 #5
firewall?
Avatar billede thoning Nybegynder
01. juni 2008 - 16:20 #6
Nej, har ingen firewall.. Så der ligger problemet heller ikke :)
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. juni 2008 - 16:57 #7
og i har ikke noget Norton Internet Security eller desligende liggende?
for sådan som du fremlægger det har du overset ET eller andet.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juni 2008 - 17:00 #8
Er din XP helt opdateret?

Kan din familie se dine mapper?
Avatar billede thoning Nybegynder
02. juni 2008 - 11:55 #9
Har installeret AVG free, men dette er først blevet gjort efter jeg har fundet ud af det ikke virkede. Har også prøvet at slå det fra uden held. Har kun denne ene computer, da jeg bor alene. Og ja, xp er opdateret. :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. juni 2008 - 11:56 #10
Mente: Kan din familie i foreningen se dine mapper på netværket? :)
Avatar billede juleulven Nybegynder
02. juni 2008 - 17:37 #11
Thoning ... du siger du ikke har nogen firewall ... mener du, at du ikke har INSTALLERET en firewall eller mener du, at du har disablet den der er indbygget i XP?
02. juni 2008 - 20:40 #12
Tanke: Det ka' være at den Switch der er imellem jer i boligforeningen er konfigureret således at I netop _ikke_ dette trix !!!