Avatar billede syswatch Novice
30. maj 2008 - 10:57 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Nogen kan ikke se mine hjemmesider, andre kan..

Hejsa...
Jeg har et underligt spørgsmål synes jeg selv.
For nogle uger siden fik jeg skiftet IP adresse på min internet linie, og jeg skiftede så min DNS opsætning ved GratisDNS.dk til de nye adresser. Men lige siden er der nogen der påstår at de ikke kan komme ind på mine hjemmesider mere, men jeg kan godt selv, og også fra min arbejdscomputer.

Hvad kan der være galt, burde det ikke virke når jeg har ændret DNS opsætning ? Kan I andre se denne side: www.slaebesteder.dk ?
Avatar billede nva Praktikant
30. maj 2008 - 11:05 #1
Avatar billede syswatch Novice
30. maj 2008 - 11:15 #2
Problemet er at jeg sagtens selv kan se siderne, men nogle brugere kan ikke....
Avatar billede nva Praktikant
30. maj 2008 - 11:18 #3
Ja, og jeg kan også se din side, men hvis andre ikke kan, bør de prøve mit forslag, så får de ryddet op i dsn-cachen og henter nye informationer om diverse sider.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 11:36 #4
tja, jeg kan så IKKE komme ind på siden
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. maj 2008 - 11:37 #5
Jeg bruger openDNS og har ingen problemer.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 11:40 #6
ping www.slaebesteder.dk
Pinger slaebesteder.dk [80.196.139.131]

så kan du jo se om det er den rigtige ip jeg får
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. maj 2008 - 12:01 #7
Den virker vel når din ADSL-forbindelse virker, og den virker ikke når din ADSL-forbindelse ikke virker.
Avatar billede syswatch Novice
30. maj 2008 - 12:35 #8
Nej, min adsl virker nemlig også når siden ikke virker... det er det, der er det underlige.... og den IP som cool_m_f skriver er også den rigtige...
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 12:40 #9
hvis det er den rigtige ip kan du vel se i din logfiler hvad der går galt

er det en IIS ?

ps, jeg bruger iexplore 7
Avatar billede smitten1 Nybegynder
30. maj 2008 - 12:40 #10
Jeg får også din rigtige ip. Det virkede tidligere, men ikke nu. Så det er nok næppe et dns problem
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 12:43 #11
kommer heller ikke ind selv om jeg bruger ipadressen istedet
prøver lige at få adgang til en maskine med FF og så teste derfra
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 12:50 #12
ok, nu skete der et eller andet.  på ipadressen får jeg en side der hedder panzen.dk
men på navnet får jeg ingenting(serveren kan ikke findes
Avatar billede smitten1 Nybegynder
30. maj 2008 - 12:52 #13
lige nu får jeg "Velkommen til slæbesteder.dk..." når jeg bruger navnet :)
Avatar billede ierikk Nybegynder
30. maj 2008 - 12:53 #14
hos mig virker det ca. hveranden gang
Avatar billede syswatch Novice
30. maj 2008 - 12:54 #15
Det er en FreeBSD maskine med apache... For lige at gøre historien kort.
For et par uger siden fik jeg skiftet IP adresse, og siden at det skete har der været disse små udfald/problemer ???

Panzen.dk er også hostet på min maskine.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 12:58 #16
har du fast ip eller er det en dynamisk
Avatar billede syswatch Novice
30. maj 2008 - 12:59 #17
Hmm... jeg tror lige jeg prøver at genstarte den firewall der sidder foran maskinen... Det kan sku ikke passe, alt er som det skal være, og folk oplever at det kun virker ca hver anden gang.
Avatar billede syswatch Novice
30. maj 2008 - 13:00 #18
Jeg har fast IP adresse....
Avatar billede ierikk Nybegynder
30. maj 2008 - 13:00 #19
Her i Vesthimmerlands kommune. er der en lidt underlig ting, i 2 nabo lystbåde havne, er den ene gratis og den anden betalings, de er begge kommunale, de folk der har med det at gøre, kan ikke give nogen fornuftig forklaring på, hvorfor det er sådan, måske et lævn fra før sammenlægningen,
men der er nu også så meget andet, der flyder her
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 13:11 #20
det kunne være at du skulle prøve at få din udbyder til at køre en linje test
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. maj 2008 - 13:18 #21
Hvis du ikke har noget med panzen.dk at gøre, så tvivler jeg på du har fast IP. Check den en gang imellem på fx http://myip.dk/
Avatar billede syswatch Novice
30. maj 2008 - 13:19 #22
Nej, for linien fejler ikke noget... Jeg har noget fast trafik kørende på den hele tiden, og hvis så meget som 1 pakke misser så får jeg besked om at der er et problem med linien.... så derfor kan jeg udelukke det.
Avatar billede syswatch Novice
30. maj 2008 - 13:20 #23
Panzen.dk er en side som jeg hoster... Så den er god nok.
Avatar billede syswatch Novice
30. maj 2008 - 13:20 #24
Serveren er at op med virtuel hosts.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. maj 2008 - 13:26 #25
:) Fik vist ikke læst det hele.

Men port 80 svarer altså ikke altid på dit IP-nummer.
Avatar billede syswatch Novice
30. maj 2008 - 13:36 #26
Nej, jeg smutter over og genstarter firewallen...
Avatar billede syswatch Novice
30. maj 2008 - 13:52 #27
Så er både server og firewall blevet genstartet.... oplever i stadig problemer ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. maj 2008 - 14:01 #28
Jeg havde problemer omkring kl. 12 (derfor min kommentar) - jeg sidder ikke og prøver konstant, men har ikke set problemer siden.
Avatar billede ierikk Nybegynder
30. maj 2008 - 14:19 #29
lige nu kører det fint!
prøv at lade ? stå et par dage,
jeg Og andre kan så prøve ind imellem, hvordan det går
Avatar billede syswatch Novice
30. maj 2008 - 14:23 #30
Hm, det kan da godt være at den genstart har hjulpet lidt på problemerne... nogen der evt smider et svar så jeg kan lukke tråden ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. maj 2008 - 14:56 #31
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 19:45 #32
nope, ingen points til mig, ellers tak

Men det ser ud til at have hjulpet med genstarterne. står der ikke noget i dine logfiler der kan lede dig på sporet af fejlen

MVH
  COOL_M_F
Avatar billede ierikk Nybegynder
30. maj 2008 - 20:06 #33
http://www.slaebesteder.dk/
lige nu kan jeg ikke komme ind på siden,
en ven jeg havde sendt linket til, har prøvet at oprette sig på siden,
han havde problemer
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. maj 2008 - 20:14 #34
og jeg kan nu
Avatar billede ierikk Nybegynder
30. maj 2008 - 22:06 #35
nu er det OK
Avatar billede syswatch Novice
10. juni 2008 - 19:09 #36
Det er sku underligt.. det ser ud til problemet forsat er der...
Avatar billede syswatch Novice
27. november 2008 - 09:24 #37
lukketid...