Avatar billede ataxx Nybegynder
30. maj 2008 - 09:37 Der er 2 kommentarer

Problem med høj opløsning på 30" skærm

Jeg har en Dell OptiPlexx 755 SFF, med et ATI HD2400 gfx kort i, og en Samsung 305T 30" skærm. Skærmens max opløsning er 2560x1600.

Ifølge de specs jeg kan finde på nettet, kan grafikkortet fint levere en opløsning på 2560x1600 ved brug af et dual-link dvi kabel.

Sådan et kabel har jeg så tilsluttet mellem min skærm og pc'en.
Jeg har installeret den nyeste driver fra ATI, men alligevel kan jeg ikke komme højere op end 1280x800 (som alle steder i windows står er min skærms native resolution) Dog kan jeg i skærminstllinger godt vælge op til 2048x1500 (sådan ca.) men det giver mig kun mulighed for at scrolle skærmbilledet rundt..... (lidt svært at forklare, håber i forstår det)

Jeg har prøvet at geninstallere windows, fjerne driver og install dem igen, jeg har prøvet med et GeForce 7200GS gfx kort, men der kan jeg heller ikke komme over 1280x800.

Er der en eller anden der kan hjælpe mig.... jeg er ved at gå amok!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. maj 2008 - 07:58 #1
Er du sikker på at dit DVI kabel er dual link?
Avatar billede ataxx Nybegynder
02. juni 2008 - 08:50 #2
ja helt sikker, på denne liste: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:DVI_Connector_Types.svg

Er det den type der hedder DVI-D (Dual Link)