Avatar billede esurk Nybegynder
29. maj 2008 - 15:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Skærmen tænder ikke

Goddag.

Jeg har erhvervet mig en ny strømforsyning -
ThermalTake 1000w Tough Power http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=263091&searchArea=&Soegeord=

og et nyt grafik kort -
Inno3D GeForce 9800GX2
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=440911&searchArea=&Soegeord=

Det hele sidder i og er samlet nu, ledninger og alt er sat på osv. Men når jeg starter computeren op tænder skærmen ikke, men kølerne på grafikkortet, CPU'en og PSU'en kører som det skal. Dog syntes jeg ikke at harddiskene starter (kan man ikke mærke det på dem, om de kører eller er jeg forkert på den?).

Det skal lige siges at den kørte fint igår da jeg ikke havde det nye strømforsyning og grafikkort i. Der kørte jeg med den gamle NorthQ 350w og GeForce 7950GTX uden problemer. Jeg har prøvet at sætte de gamle grafikkort i (7950'eren) med samme resultat, skærmen tænder ikke. Jeg har prøvet at tage rammene ud og prøve enkeltvis i hver ramslot uden succes.

Bundkort - ASRock A8N-MVP
PSU - ThermalTake 1000w Tough Power
CPU - AMD Athlon 64 3500+
Ram - Kingston 2048 PC 3300 så vidt jeg husker (1x 1gb, 1x 512 og 2x 256)
Harddiske - Maxtor 7200rpm
Windows XP

Bios har jeg aldrig opdateret og intet er overclocket på nær grafikkortet som jo er købt OC'et.

Det var vidst det.

På forhånd tak
Avatar billede esurk Nybegynder
29. maj 2008 - 15:53 #1
Hov ja, jeg har overhovedet ikke ændret på nogle jumpere hvis jeg skulle det for det har jeg ikke meget forstand på.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. maj 2008 - 16:08 #2
Det var en noget stor psu til den opsætning :)

Hvis du sætter din gamle psu til, starter den så op?
Avatar billede esurk Nybegynder
29. maj 2008 - 16:21 #3
Jeg snakkede med en gut fra shg.dk som anbefalede mig den der så den blev det til, men den gamle psu kan ikke trække det nye grafikkort. Men da jeg kom hjem igår fra arbejde satte jeg den gamle pc til (den gamle PSU og GFX) og det var ingen problemer. Det eneste som er skiftet er som sagt kun PSU og GFX, hverken rammene eller noget har været ude, på nær da jeg prøvede for at se om det virkede.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. maj 2008 - 16:45 #4
Du har fået meget dårlig rådgivning fra shg, for det er total overkill med den psu.

Prøv at sætte din gamle psu til og se om kortet starter op. Og jo, den kan sagtens levere ampere nok til en opstart :)
Avatar billede esurk Nybegynder
29. maj 2008 - 16:56 #5
Det kan jeg ikke da den gamle strømforsyning ikke har en PCI-Express strømkabel grafikkortet behøver :\
Avatar billede esurk Nybegynder
29. maj 2008 - 16:57 #6
Medmindre du vil have mig til at starte uden den, og kun med de 2 han/hun stik (jeg ved ikke hvad de hedder :))
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. maj 2008 - 17:00 #7
Ja, så er det jo svært...

Og du har sat alle stik korrekt til inkl. cpu?
Avatar billede esurk Nybegynder
29. maj 2008 - 17:03 #8
Jeps, alt er sat til og alt er trykket ned. Jeg har givet alle stik en ekstra tryk.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. maj 2008 - 17:08 #9
Og med dit gamle gfx starter den heller ikke op? Men hvis du sætter både dit gamle gfx og din gamle psu gør den?
Avatar billede esurk Nybegynder
29. maj 2008 - 17:12 #10
Nemlig.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. maj 2008 - 17:14 #11
Lyder som defekt psu.
Avatar billede esurk Nybegynder
29. maj 2008 - 17:22 #12
Hvis den er defekt, så burde den vel ikke kunne starte kølerne osv? Eller?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. maj 2008 - 17:23 #13
Jo de fleste blæsere kan godt køre på alternative spændinger. Det kan resten dog ikke...
Avatar billede esurk Nybegynder
29. maj 2008 - 17:26 #14
Men jeg syntes heller ikke harddiskene starter op, det mener jeg man plejer at kunne mærke? Eller er jeg helt forkert på den med det?

Ellers må jeg en tur til shg imorgen og ha en bytter :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. maj 2008 - 17:40 #15
Ja, de skulle også gerne komme i omdrejninger :)
Avatar billede esurk Nybegynder
29. maj 2008 - 18:05 #16
De starter ikke op :/ Smid et svar, jeg må en tur til århus imorgen :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. maj 2008 - 18:10 #17
Så håber jeg ikke du bor på Bornholm :)