Avatar billede herchin Nybegynder
26. maj 2008 - 15:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

nslookup virker men IE7 giver 404

Hephey,
jeg har prøvet at pinge og køre nslookup på et website. Begge kører perfekt... Når jeg prøver at åbne skidtet i IE7 får jeg en 404. Det må være et eller andet i IE, da FireFox ikke har problemer med at åbne det pågældene website.

Har prøvet at sætte sikkerhed til lav uden success... At reinstallere IE virker heller ikke.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
26. maj 2008 - 15:51 #1
hvilket domæne drejer det sig om.

404, er serveren som giver dig et svar med at siden ikke findes, så det er på serveren der er noget galt. Det kan også sagtens være Internet Explorer cache.
Avatar billede herchin Nybegynder
26. maj 2008 - 16:14 #2
Det er et intranetdomæne, så kan desværre ikke sende et link :)

Jeg har sat "Check for newer versions of stored pages" til "Every I visit the web page", så der burde ikke være nogle cache problemer. Har et par kollegaer, der ikke har problemet, så det kan ikke være serveren.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
26. maj 2008 - 16:25 #3
Hvis dine kollega ikke har nogen problemer, og du har. Så er det helt sikkert et cache problem, på den ene eller anden måde.
Avatar billede herchin Nybegynder
26. maj 2008 - 16:42 #4
Det kan selvfølgelig være et cache-problem, men hvordan får jeg det så løst?
Avatar billede tdanoe Nybegynder
26. maj 2008 - 20:16 #5
Jeg har kun en engelsk vista:

Under tools i IE7, vælg 'delete browsing history' - og vælg derefter at slette cookies og evt Temporary Internet Files
Avatar billede herchin Nybegynder
27. maj 2008 - 08:12 #6
Det har jeg prøvet og det virker heller ikke.

Har desuden også prøvet at tilføje domænet til min hosts fil uden succes
Avatar billede smitten1 Nybegynder
30. maj 2008 - 12:50 #7
Ved du noget om hvordan siden er bygget, om du evt bliver omdirigeret til en anden siden baseret på noget info leveret af din browser?
Avatar billede smitten1 Nybegynder
30. maj 2008 - 12:54 #8
Og hvad med en proxy server, har du sådan en sat i din IE konfiguration?
Avatar billede herchin Nybegynder
06. juni 2008 - 11:28 #9
Svar til spørgsmål 30/05-2008 12:50:31
Det er en webservice, så der er ingen omdirigering...

Svar til spørgsmål 30/05-2008 12:54:43
Der er ikke sat i min IE-conf.
Avatar billede herchin Nybegynder
06. juni 2008 - 11:28 #10
Jeg har kodet en klasse, der connecter til den webservice, og det virker fint. Det ser ud til, at det kun DNS-funktionen der fejler.