Avatar billede kluder Nybegynder
25. maj 2008 - 19:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Netwærksmappe over server

Hej
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg har en Synology CubeStation 406 med 4HD i alt 1,1 Tb, samt en gammel maskine som jeg bruger til server, med 3 HD i alt 380 Gb, og med MS Home Server som system, koblet på samme net.

Mit spørgsmål er følgende kan det lade sig gøre at få server til at se de skuffer (mapper) som er på Cubestation! Og på en sådan måde at det er muligt at down- up- load filer til de mapper der ligger på Cuben, kun ved at logger in på server via den websiden der er i den??

Med andre ord få server til at tro at de mapper der er på Cuben er dens egene og at de ligger på server.
Avatar billede swiatecki Novice
25. maj 2008 - 20:58 #1
Kan du tilgå mapperne via alm. fileshare ?

for så kan du jo oprette et netværksdrev

(Hvis jeg har forstået dig korrekt)
Avatar billede kluder Nybegynder
25. maj 2008 - 23:48 #2
Det er ikke noget problem med at oprette et netværksdrev, det er når jeg via den webside der er i home serveren, jeg vil kunne se de drev/mapper som er på cuben, det er lidt svære at få dem vist der.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2008 - 13:59 #3
Du kan vælge at installere IIS incl. ftp og webshare dine mapper: det burde gøre det muligt , man pas lige på at du ikke deler alt afht. sikkerheden på systemet.
Avatar billede kluder Nybegynder
18. august 2010 - 14:14 #4
Svar