Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 17:08 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Opnå ny IP-adresse

Hej,

Jeg sidder og kæmper med at komme online i Windows. Jeg har også installeret Ubuntu på computer, hvori jeg kan komme online, så der er net igennem til computeren. Jeg har fundet ud af, at det er et problem med IP-adressen, der er skyld i problemet. Jeg har en anden computer på netværket, som godt kan komme online, og jeg har prøvet at tage den IP-adresse, den automatisk tildeles, og bruge på den anden computer. Når jeg benytter denne, kan jeg godt komme online, i Windows. Jeg har prøvet at åbne kommandoprompten og skrive "ipconfig /renew", i håb om, at den så ville blive tildelt en ny (og rigtig IP-adresse) - Men Så skriver den bare

"An error occured while renewing interface Local Area Connection : The object already exists.

An error occured while releasing interface Loopback Pseudo-Interface 1 : The system cannot finde the file specified"

Og ja, så bliver IP'en ikke fornyet. Spørgsmålet er derfor, hvordan jeg får maskinen til at opnå en IP-adresse, så jeg kommer online...?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. maj 2008 - 17:11 #1
Hvordan ser dit netværk ud - bruger du fx router?
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 17:16 #2
Jeg bor på kollegium, så jeg forbinder med et netstik, der er på værelset. Herefter skal man logge på vha. K-Net Utility.

Som nævnt virker det, når jeg manuelt sætter den IP, der virker på min bærbare - Når den automatisk skal hente IP, henter den én, som åbenbart ikke kan bruges.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. maj 2008 - 17:22 #3
Har du Vista på begge pc'ere?
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 17:25 #4
Ja. Det er godt nok en dansk udgave på den bærbare og en engelsk på den stationære (: som ikke pt. virker), men det burde vel ikke have noget at sige.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. maj 2008 - 17:26 #5
Er de begge sat op til dhcp?
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 17:30 #6
Det ved jeg ikke...?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. maj 2008 - 17:33 #7
Altså til automatisk at hente en IP-adresse?

Du finder under Egenskaber for din LAN-forbindelse. Marker TCP/IP og vælg Egenskaber igen.
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 17:36 #8
Ja, det er de begge indstillet til.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. maj 2008 - 17:46 #9
Prøv at afinstaller dit netkort i Enhedshåndtering og genstart og lad Vista installere det påny.
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 17:55 #10
Det gav desværre ikke noget...?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. maj 2008 - 17:58 #11
Har det altid været sådan eller er fejlen opstået pludseligt?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. maj 2008 - 18:00 #12
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 18:01 #13
Det er en helt ny computer, så det har altid (den korte tid, jeg har haft den) været sådan.
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 18:21 #14
Skal jeg prøve det med Broadcast eller hvad? Tror du, at det kan give noget?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. maj 2008 - 18:22 #15
Det kommer jo an på opsætningen og udstyret på jeres netværk.

Men prøv.
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 18:27 #16
Men har du nogen idé om, hvad fejlmeldingen, når jeg forsøger at renew IP'en manuelt betyder? Har lige prøvet igen, og nu skriver den bare

"An error occured while renewing interface Local Area Connection : The object already exists."
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. maj 2008 - 18:34 #17
Husk, du skal først bruge ipconfig /release
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 18:44 #18
Når jeg åbner cmd som administrator og skriver "ipconfig /release", får jeg:

An error occured while releasing interface Local Area Connection: An address has not yet been associated with the network endpoint.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. maj 2008 - 18:47 #19
Nej, det passer jo meget godt med de øvrige fejl.

Og du har slået Broadcast fra?
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 18:58 #20
Nej, det har jeg ikke.
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 19:20 #21
Prøver at gøre det nu...
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 19:27 #22
Det ændrede ikke noget at slå Broadcast fra.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. maj 2008 - 19:31 #23
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 20:24 #24
Har lige geninstalleret. Fremfor at installere den medfølgende driver til netkortet gik jeg på producentens hjemmeside og hentede den nyeste. Resultatet er det samme: forkert IP-adresse.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. maj 2008 - 20:27 #25
Og hvis du bruger fast IP?
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 20:29 #26
Kan jeg vilkårligt vælge en IP? Ved ikke så meget om det, men jeg kan vel ikke bruge den, jeg bruger på min bærbare, det giver vel en konflikt?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. maj 2008 - 20:33 #27
Nej der er ikke frit valg på alle hylder :)

Nu ved jeg jo ikke, hvordan jeres router er sat op mht. dhcp, men får du tildelt en IP på den bærbare, så prøv at bruge den.

Men det forudsætter selvfølgelig, at du ikke er på nettet samtidig med begge pc'ere.
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 20:41 #28
Nu er jeg på nettet på den stationære. Har sat IP-adressen og de to øvrige som dem, der virkede på min bærbare. Og ja, så virker det. Men, som du gjorde opmærksom på, ikke på den bærbare samtidig.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. maj 2008 - 20:50 #29
Jeg må indrømme, at jeg ikke kan komme på flere løsningsforslag ang. dit dhcp-problem :(
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 20:53 #30
Hmm, nej, det er godt nok mærkeligt. Kan ikke rigtig forstå, hvorfor det ikke er muligt at få den til at ændre IP'en.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. maj 2008 - 21:09 #31
Prøv en gang at følge guiden til Broadcast, men sæt værdien til 0 i stedet for 1
Avatar billede schindler Nybegynder
25. maj 2008 - 21:41 #32
Hvad skal jeg så gøre bagefter dét? Altså bør det så virke, eller skulle man så kunne skifte IP'en, eller...?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. maj 2008 - 06:30 #33
Bagefter skal du genstarte og vælge Automatisk IP/DNS
Avatar billede schindler Nybegynder
26. maj 2008 - 18:22 #34
Det gav ikke noget.

Har snakket med dem, der står for netværket, hvor jeg bor, og de siger, at der må være noget i Windows, der blokerer, så computeren ikke får tildelt en IP-adresse på netværket. Jeg har ikke installeret noget udover det tool, vi bruger til at logge på netværket.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. maj 2008 - 18:27 #35
Er det præcis samme Vistaudgaver (bortset fra sprog)?

Er de begge fuldt opdaterede?
Avatar billede schindler Nybegynder
26. maj 2008 - 20:56 #36
På den bærbare er der installeret Windows Vista Home Premium - Denne bruger jeg hver dag, og den er derfor fuldt opdateret.

På den stationære (hvor jeg skriver fra Ubuntu lige nu) er der installeret en engelsk udgave af Windows Vista Business.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. maj 2008 - 21:01 #37
Sørg for, at den stationære er fuld opdateret.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. maj 2008 - 21:03 #38
Og prøv med forskellige drivers til dit netkort. Sørg for, at de er 100% kompatible med Vista.
Avatar billede schindler Nybegynder
26. maj 2008 - 21:13 #39
Hvad skal jeg gøre helt konkret for at opdatere den?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. maj 2008 - 21:16 #40
Du bliver nødt til at give den en fast IP (som tidligere) og bruge Windows Update
Avatar billede schindler Nybegynder
27. maj 2008 - 21:10 #41
Så virker det saftsuseme! Satte fast IP fra min bærbare. Opdaterede alt, hvad Windows Update havde, både Windows' egne opdateringer og og andre software-opdateringer. Og så virker det:-) Kan ikke sige konkret, hvad der gjorde udslaget - Men det virker. Mange tak for din hjælp!
Avatar billede schindler Nybegynder
27. maj 2008 - 21:10 #42
(Læg et svar, så får du selvfølgelig alle pointene)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 06:31 #43
Dejligt at nødden blev knækket :)