Avatar billede romina Nybegynder
25. maj 2008 - 13:49 Der er 9 kommentarer

Et spørgsmål ang. Adobe InDesign 1,5

Hejsa

Jeg er nybeynder til Programmet InDesign 1,5. Mit problem er, at jeg anvender den engelske version af programmet, men bruger en dansk lærebog, hvor alt, selv navnene på værktøjerne er oversat til dansk. Så det er ikke altid så nemt at finde frem til de forskellige værktøjer. Jeg kan ikke udføre følgende handling, da jeg ikke kan finde kommandoen:
Vælg Filer > Indstillinger, derefter Enheder og Intervaller og derpå Måleendheder for lineal.
Jeg har kigget under Filer, men kan ikke finde noget, der kan oversættes til Indstillinger.
Håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede olebole Juniormester
25. maj 2008 - 13:56 #1
<ole>

Det må da vist være en 'tyrkfajl'. Indstillinger i Adobe's programmer plejer altid at ligge under 'Edit'.
    Edit -> Preferences -> Units & Increments

/mvh
</bole>
Avatar billede prodic Mester
25. maj 2008 - 13:56 #2
I senere versioner end 1.5 er Indstillinger(preferences) placeret under Edit(rediger).
Mon du kan finde den der?
Avatar billede romina Nybegynder
25. maj 2008 - 14:41 #3
Mange tak olebole. Det er en trykfejl i bogen, da Indstillinger ligger under Edit og ikke Filer. Smid et svar.
Avatar billede olebole Juniormester
25. maj 2008 - 14:52 #4
- eller også er det, som prodic skriver: Bogen er måske fra før version 1.5  =)
Avatar billede prodic Mester
25. maj 2008 - 15:08 #5
Det er også muligt, at Indstillinger i den danske udgave af InDesign 1.5 vitterligt findes under Filer.
I de engelske har de, så længe jeg kan mindes, altid kunne findes under Edit.
Dog siger et eller andet mig at placeringen på en Mac muligvis er forskellig i de ældre versioner. Måske "tyrkfajlen" er opstået der.
Avatar billede olebole Juniormester
25. maj 2008 - 15:56 #6
prodic >> Læg et svar for gode forklarings muligheder, så vi kan dele  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
25. maj 2008 - 15:57 #7
... og så var der altså kun 31 sekunders forskel på vores første indlæg  ;D
Avatar billede prodic Mester
25. maj 2008 - 16:18 #8
olebole->Du må skam gerne få dem. Betragt dem som en gave - for gammelt venskabs.;-)
Avatar billede olebole Juniormester
25. maj 2008 - 16:26 #9
*LoL* det varmer, der i hvertfald er én ven tilbage! Tak  ;D