Avatar billede nickyc Nybegynder
20. maj 2008 - 21:41 Der er 6 kommentarer

Kan ikke få fat i ID på det jeg sender med til flash fil?

Jeg har et object der ser sådanne ud:
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,0,0" width="238" height="140" id="mp3player" align="middle">
            <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
            <param name="movie" value="mp3player.swf?doc_id=<?=$Doc_ID;?>" /><param name="quality" value="high" /><param name="bgcolor" value="#ffffff" /><embed src="mp3player.swf?doc_id=<?=$Doc_ID;?>" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="238" height="140" name="mp3player" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
            </object>

--------------------------------------
Som i kan se sender jeg doc_id med over til flashen...

Problemet er bare at når jeg prøver at få fat i id'et, siger den undefined, altså den får ikke fat i id'et??

Jeg henter det ind sådanne her:
data_xml.load("http://www.MINURL.dk/musicxml.php?doc_id="+doc_id);
Avatar billede nickyc Nybegynder
20. maj 2008 - 21:50 #1
det skal ogå lige nævnes at doc_id=<?=$Doc_ID;?> har en værdi når den bliver skrevet ud fx:
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,0,0" width="238" height="140" id="mp3player" align="middle">
            <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
            <param name="movie" value="mp3player.swf?doc_id=112" /><param name="quality" value="high" /><param name="bgcolor" value="#ffffff" /><embed src="mp3player.swf?doc_id=112" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="238" height="140" name="mp3player" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
            </object>
Avatar billede andersbro Nybegynder
21. maj 2008 - 00:43 #2
Har du prøvet at trace værdien i roden af din fil inden du loader xml'en?
trace("doc_id: " + doc_id);

Hvis du ikke kan få fat i den der, er det i hvert fald noget med måden du embedder flash'en med id på, den er gal med.
Avatar billede nickyc Nybegynder
21. maj 2008 - 10:03 #3
hvis jeg hardcoder et id ind i flashen, fx:
doc_id = 112;
data_xml.load("http://www.MINURL.dk/musicxml.php?doc_id="+doc_id);
Så fungerer det fint, men så snart jeg sender id'et i embed'en, så kan jeg ikke få fat i det...
Men umiddelbart kan jeg ik se hvad fejlen skulle være når jeg embedder den ??
Avatar billede andersbro Nybegynder
21. maj 2008 - 13:50 #4
Jeg forstår, men tjek i første omgang, om variablen overhovedet komme med ind. doc_id defineres i roden af flash'en, når den er embedded.

Det jeg mener er, har du prøvet at udskrive værdien i et tekstfelt, så du er sikker på, at den kommer med ind i flash'en?

Alternativt kan du bruge _root.doc_id (AS2) i din load function.
Avatar billede nickyc Nybegynder
21. maj 2008 - 15:35 #5
Jeps, det har jeg prøvet, og får bare undefined, så det ser ud til den aldrig får fat i variablen, hvilket jeg simpelthen ikke fatter :S

Kan det være forbi det hele ligger inde i et movieclip, hvor jeg har mit AS?
Avatar billede andersbro Nybegynder
21. maj 2008 - 15:54 #6
ja, variablen ligger som skrevet i roden af din fil.
Jeg vil anbefale at bruge swfobject til at embedde din flash, det er klart det nemmeste, synes jeg.
http://code.google.com/p/swfobject/