Avatar billede goldenshadow Nybegynder
17. maj 2008 - 22:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ændre navn på linksys

Hej eksperter.
Jeg har overtaget en linksys router fra de tidligere ejer af min nuværende lejlighed. Mit problem er så bare at mit netværk hedder "marianne" hvilket jeg meget gerne vil ændre, hvis ellers dette kan lade sig gøre??
jeg har koden og det hele men synes bare ikke jeg kan få lov til at ændre navnet! kan dette ikke lade sig gøre uden de store problemer?
skriv endelig hvis der er nogle oplysninger i skal bruge.
På forhånd tak
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2008 - 22:17 #1
Du skal ligge ind i Webinterfacet (Kan ligge på 192.168.1.1) og ændre det der SSID kan det kaldes
Avatar billede goldenshadow Nybegynder
17. maj 2008 - 22:25 #2
Hej leif
TAk for et hurtigt svar, men må desværre bede om en lidt mere uddybbende forklaring.. er ikke så skap på det her område:-)
Lan under properties se SSID, men kan ikke få lov til at ændre i det!
Avatar billede aners Nybegynder
17. maj 2008 - 22:27 #3
Som leif rigtigt nok skriver, skal du ændre SSID'et i routeren's opsætning, typisk via http/https.

Routerens IP-adresse (hvor du finder webinterfacet) kan du finde ved at læse det trådløse netkorts gateway-adresse;

Start > Kør > cmd [enter] > ipconfig /all [enter]

Standard gateway / Default gateway

Husk at kigge på det rigtige interface, navnet på interfacet står som overskrift for hver enhed.

Eksempel fra mit setup: (min gateway er 1.0.1.1)

Ethernet adapter Wireless Network Connection:

        Connection-specific DNS Suffix  . : opasia.dk
        Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-19-D2-40-DF-57
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 1.0.1.10
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.192
        Default Gateway . . . . . . . . . : 1.0.1.1
        DHCP Server . . . . . . . . . . . : 1.0.1.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2008 - 22:44 #4
aners -> Jeg håber da ikke de IPadresser er korrekte, da du så ikke følger RFC og kan have problemer

goldenshadow -> Det er ikke på maskinen i første omgang, men åben Internet Explorer og gå ind på 192.168.1.1 så vil du blive anmodet om et brugernavn og password (Default er det Brugernavn: (Blankt) og Password: admin) Der er et punkt som hedder Wireless og der under er der et punkt som hedder: "Wireless Network Name (SSID)" der kan du ændre navnet
Avatar billede goldenshadow Nybegynder
17. maj 2008 - 23:02 #5
super leif...
nu virker det.. smid et svar ind så du får dine point.
tusind tak for hjælpen
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2008 - 23:10 #6
Det var så lidt.
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2008 - 23:10 #7
Men 100point er lige i overkanten

Snup du en del af dem selv igen !
Avatar billede goldenshadow Nybegynder
17. maj 2008 - 23:13 #8
du får hver en klink kammerat:-) husk på at for mig var dette en umulig opgave:-) sov godt og endnu engang tak.
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2008 - 23:16 #9
Så takker jeg