Avatar billede Jane Knudsen Nybegynder
16. maj 2008 - 20:53 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Værdi indsættes fra valgte celle til Userform

Jeg har lavet en lille UserForm med et felt til tal og en OK og Annuller-knap. Jeg vil gerne at det tal som er i den celle hvor jeg står i regnearket bliver vist i feltet i min UserForm. Håber der er nogle som kan hjælpe mig med dette.
Avatar billede excelent Ekspert
16. maj 2008 - 21:27 #1
indsæt fx. i knappens kode:
ret navn til aktuel

Me.TextBox1.Value = ActiveCell
Avatar billede Jane Knudsen Nybegynder
16. maj 2008 - 21:43 #2
hvor skal jeg placere din kode i det eksisterende?

  Sheets("Faser").Select
  Range("A1").Select

    Dim PROJID As String

    PROJID = txtProjekt.Value
'
    With Selection.QueryTable
        .Connection = Array(Array( _
        "ODBC;DSN=;UID=;PWD=;APP=Microsoft Office 2003;WSID=DELL-JK;DATABASE=AXDB30;LANGUAGE=Dansk;QuotedId=No;AnsiNPW=No" _
        ), Array(""))
        .CommandText = Array( _
        "SELECT EGH_PROJREMARKTABLE.PROJID, EGH_PROJREMARKTABLE.PROJREMARKTYPE, EGH_PROJREMARKTABLE.PROJREMARKLINENUM, EGH_PROJREMARKTABLE.PROJREMARKTYPEID, EGH_PROJREMARKTABLE.PROJREMARKDATE, EGH_PROJREMARKTA" _
        , _
        "BLE.PROJREMARKEMPL, EGH_PROJREMARKTABLE.PROJREMARKTXT, EGH_PROJREMARKTABLE.PROJREMARKCATEGORYID, EGH_PROJREMARKTABLE.QTY, EGH_PROJREMARKTABLE.DATAAREAID, EGH_PROJREMARKTABLE.RECID, EGH_PROJREMARKTABLE" _
        , _
        ".RecVersion" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "FROM AXDB30.dbo.EGH_PROJREMARKTABLE EGH_PROJREMARKTABLE" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "WHERE (EGH_PROJREMARKTABLE.DATAAREAID='enb') AND (EGH_PROJREMARKTABLE.PROJID='" & PROJID & "')" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "ORDER BY EGH_PROJREMARKTABLE.PROJID" _
        )
        .Refresh BackgroundQuery:=False
    End With

    Unload Me

End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
16. maj 2008 - 21:48 #3
hvis det ikke er tal i celle A1 på ark Faser du vil have indsat i din userform, og denne kode iøvrigt ligger i modulet på den "knap" du vil anvende, så skal den indsættes før den viste kode
Avatar billede excelent Ekspert
16. juli 2008 - 18:24 #4
hvordan går det ?
Avatar billede Jane Knudsen Nybegynder
18. juli 2008 - 09:36 #5
Hej Excelent - det går fint :-) Jeg troede nu også at jeg havde accepteret dit svar og dermed givet dig point - jeg prøver igen.
Avatar billede excelent Ekspert
18. juli 2008 - 10:55 #6
du skal markere box med mit navn og klikke accepter