Avatar billede jokkejensen Novice
13. maj 2008 - 12:07 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Iframe z-index hover menu

Hey.

Jeg har en dropdown menu.

Den går bagved min iframe i IE7.

Nogen der har et bud;:

CSS: http://midttrafik2008.gennemse.dk/frontend/css/menu/mainmenu.css

Url : http://midttrafik2008.gennemse.dk/trafikinformation

Iframe CSS er inline : style="height: {DocumentEdition/Fields/Field[@Name='iframe_height']}; width: 680px; margin-right: -20px;position:relative;z-index:1"

Nogen der har et bud ?

Vh
Avatar billede jebzki Nybegynder
13. maj 2008 - 12:09 #1
Efter hvad jeg har hørt, kan man ikke putte elementer ovenpå en iframe?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. maj 2008 - 13:14 #2
Det er sikkert korrekt, men ikke acceptabelt.
Avatar billede passiflora Juniormester
13. maj 2008 - 14:34 #3
Bør der ikke være et ; efter z-index:1

I css'en bruger du z-index 200 er max ikke +/- 5
Avatar billede w13 Novice
13. maj 2008 - 14:44 #4
Passiflora>> Nej, man behøver kun ; til at adskille med - så det behøver ikke stå til sidst.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. maj 2008 - 15:02 #5
ja det sidste semmicolon bør være unødvendigt, z-index forventer en integer, + eller -, altså fra -2147483647 til 2147483647

Vh.
Avatar billede olebole Juniormester
14. maj 2008 - 01:03 #6
<ole>

Det har ikke noget at gøre med, det er en iframe. Det var i 'gamle dage', det skabte problemer  =)

Jeg tror, det handler om stacking contexts - mere præcis noget omkring z-index og float. Jeg har dog ikke tid til at forske i det lige nu

/mvh
</bole>
Avatar billede jokkejensen Novice
14. maj 2008 - 10:18 #7
Mente også selv det var objects osv man ikke kunne med..

Men tak din hjælp, vil kigge lidt på det.
Avatar billede olebole Juniormester
14. maj 2008 - 16:02 #8
Object-elementer kan man også lægge divs henover i dag  =)
Avatar billede passiflora Juniormester
14. maj 2008 - 16:18 #9
Absolut <-> relative

Faldt over denne ... http://annevankesteren.nl/2005/06/z-index
Avatar billede w13 Novice
14. maj 2008 - 16:19 #10
Olebole>> Jeg har bakset med at få en div over et Flash-object, hvilket ikke lykkedes. Keysersoze mente dog at have set det blive gjort, bl.a. på Youtube, med en speciel teknik, men jeg fik det aldrig løst.
Avatar billede keysersoze Guru
14. maj 2008 - 16:23 #11
ikke kun har jeg set det - brugte det selv engang til en opgave; http://grocompany.dk/collagesummer2008.asp
Avatar billede jokkejensen Novice
15. maj 2008 - 10:26 #12
det er en javascript menu.

Det vil jeg helst undgå.
Avatar billede keysersoze Guru
15. maj 2008 - 10:57 #13
Det er som sådan ikke javascriptet der gør tricket - men jeg tvivler nu på at du kan løse det uden alligevel.
Avatar billede jokkejensen Novice
15. maj 2008 - 11:10 #14
Hvis det ikke er javascriptet, og du alligvel tvivler på det kan lykkedes.

Så fatter jeg dig ikke.

Du viser jo et working example ?
Avatar billede keysersoze Guru
15. maj 2008 - 11:22 #15
det eneste mit javascript gør er at vise/skjule menuen - det har som sådan intet med at få vist noget over flashen at gøre.

At jeg så mener du skal bruge javascript alligevel skyldes, at du jo netop har behov for at vise/skjule noget.
Avatar billede mclemens Nybegynder
30. maj 2008 - 19:12 #16
Offtopic, keysersoze, under grocompany virker menuen ikke
så godt i firefox(2.0.0.14), det er kun den første menu der
virker derinde - det første link må blive skubbet ned selvom
jeg ikke kan se at det er det ? For de andre links lukker under
menuen inden man kan nå ned til den (1px i afstand åbenbart)
submenu - top: 59px; til 58px løser umiddelbart problemet her.
Avatar billede olebole Juniormester
10. juni 2008 - 23:12 #17
Hmmmm ... jeg har vist aldrig fået mail herfra  :o|

Dette virker fint i både IE og FF hos mig:

<div style="position:absolute;width:300px;height:300px;background:red;z-index:10">&nbsp;</div>

<object type="application/x-shockwave-flash" data="test.swf" style="width:550px;height:400px">
    <param name="movie" value="test.swf">
    <param name="wmode" value="transparent">
</object>
Avatar billede jokkejensen Novice
17. juni 2008 - 20:12 #18
sry gutter, har heller ikke lige fulgt op, får lige fulgt op asap.
Avatar billede keysersoze Guru
22. juni 2008 - 14:02 #19
mclemens >> Der er ændret i css-delen siden jeg sidst havde med projektet at gøre og dette er så en af bivirkningerne der kommer når man ikke helt ved hvad man laver :)
Avatar billede jokkejensen Novice
03. februar 2012 - 11:22 #20
lukker, føler nogen sig forulempet, så sig til så får de points, men vil lige have lukket alle mine åbne spm, opretter bare et nyt hvis nogle vil have points, gider ikke til at gennemlæse posten, men gider ikke mere spam fra eksperten.dk, og de tvinger jo en til at lukke spørgsmål der ikke er besvaret - hvorfor de er ubrugelige for andre.