Avatar billede romina Nybegynder
11. maj 2008 - 16:57 Der er 3 kommentarer

hvordan uploader man et dokument

Hej

Jeg har lavet en hjemmeside i Homesite. Jeg har brug for at kunne uploade nogle pdf fils på siden. Det skal fungere således, at filene ligger som links på siden og når brugeren trykker på linkene, åbnes pdf-filene. Hvad er tagene til det??
Hvordan laver man en "tabel", som ser ud som en linje, der blot skiller menubaren fra sidens indhold. Jeg ved ikke om det er en tabel eller noget andet, men sådan en ønsker jeg at lave og håber, at I kan hjælpe.
Avatar billede olebole Juniormester
12. maj 2008 - 14:24 #1
<ole>

Har du brug for at du kan uploade pdf'er - eller at brugeren kan?
Det første klares bare med et FTP-program (download et gratis og tjek brugsvejledningen ... det er ikke svært).
Det andet kræver, du kan serverprogrammere f.eks. i PHP eller ASP.

Linket ser sådan ud:
    <a href="enfil.pdf">Link til PDF</a>

- men filen kan kun vises i browseren, hvis brugeren har Acrobat installeret.

Jeg forstår ikke dit spørgsmål om tabellen

/mvh
</bole>
Avatar billede romina Nybegynder
12. maj 2008 - 14:57 #2
Det er mig der skal kunne uploade en pdf-fil og ikke brugeren. Pdf-filen ligger i samme mappe som de andre html-dokumenter jeg har lavet, men jeg kan ikke lave en link til det. hvordan definerer jeg dens placering.
Det andet spg. med tabelen: Jeg er ikke sikker på om det er en tabel, men jeg har brug for at lave en vandret linje, som adskiller menubaren fra brødteksten.
Avatar billede romina Nybegynder
12. maj 2008 - 15:02 #3
Jeg har skrevet følgende, men det fungerer ikke.
<a href="C:\Documents and Settings\Computer\Skrivebord\website\FOf.pdf">Link til PDF</a>