Avatar billede piphans Nybegynder
09. maj 2008 - 11:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indsætte dato i bogmærke

Hej

Jeg sidder og bøvler lidt med at indsætte en dato i et bogmærke.

har skrevet følgende kode:

Dim BmRange As Range
Set BmRange = ActiveDocument.Bookmarks("datedk").Range      BmRange.InsertDateTime DateTimeFormat:="d. MMMM yyyy", InsertAsField:= False, DateLanguage:=wdDanish, CalendarType:=wdCalendarWestern,                    InsertAsFullWidth:=False
ActiveDocument.Bookmarks.Add "datedk", BmRange

Det var så meningen at datoen skulle stå inde i bogmærket, men den blive istedet sat lige efter bogmærket, som herefter er helt tomt.

Hvis jeg i stedet for datoen sætter en tekst ind (eks "nytekst") så står den lige så flot inde i bogmærket.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede rvm Nybegynder
09. maj 2008 - 11:22 #1
Jeg bruger altid denne kodestump til at indsætte i bogmærker:

Public Sub SkrivTilBogmaerke(bmkName As String, bmkNyText As String)
    '**** Indsætter bogmærketekst og opretter det igen.
    '**** Bemærk at hvis to bogmærker, "hænger sammen", udvides det til højre, til
    '**** at indehold det til venstre. Ex. [venstre][højre] bliver til [[nyvenstre]højre]
    If ActiveDocument.Bookmarks.Exists(bmkName) = True Then
        ActiveDocument.Bookmarks(bmkName).Select
        If Not ActiveDocument.Bookmarks(bmkName).Range.Text = "" Then
            Selection.Range.Delete
        End If

        If Not bmkNyText = "" Then 'Indsætter tekst (og sletter bokmærke)
            '**** Sletter evt. overflødige linieskift.
            While Asc(Right(bmkNyText, 1)) = 13 Or Asc(Right(bmkNyText, 1)) = 10
                bmkNyText = Left(bmkNyText, Len(bmkNyText) - 1)
            Wend
            Selection.TypeText "." 'Bruges til at bevare bogmærket
            Selection.MoveLeft wdCharacter, 1, wdExtend
            Selection.Bookmarks.add bmkName
            Selection.MoveLeft wdCharacter, 1
            Selection.TypeText bmkNyText
            Selection.Range.Delete
        Else
            Selection.Bookmarks.add bmkName
        End If
End Sub
Avatar billede piphans Nybegynder
14. maj 2008 - 08:35 #2
Tak, men jeg har selv forsøgt noget lignende, men det er ikke lige det jeg søger svar på. Jeg vil gerne vide hvorfor dotoen ikke havner inde i bogmærket når nu teksten gør?