Avatar billede cortx Nybegynder
08. maj 2008 - 19:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvad synes i? Godt indtryk?

Hey alle sammen :)

Har udarbejdet et nyt site til min freelance virksomhed, og vil høre hvad i synes om siden? Giver det et godt indtryk af mig og det jeg laver?

Konstruktiv kritik ønskes.

Venlig hilsen
Rasmus Henriksen
Avatar billede amews_aj Nybegynder
08. maj 2008 - 19:25 #1
Den typiske mangel, hvor er linket?
Avatar billede goose Nybegynder
08. maj 2008 - 19:25 #2
Syntes meget det ligner det site der hedder Eksperten.dk?

Tip, prøv og giv os en URL :-)

/Goose
Avatar billede cortx Nybegynder
08. maj 2008 - 19:31 #3
Hahah ... Undskyld :D

www.rhfreelance.dk .. min fejl :P
Avatar billede viggosmor Nybegynder
08. maj 2008 - 19:59 #4
Jeg synes, den er meget indbydende!
Kan godt lide farvevalget, og opsætningen.

Den virker meget proffesionel.

Har ikke så meget kritik, så thumbs up herfra :)

Vh Lone
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. maj 2008 - 20:51 #5
Siden er grafisk tung.. optimer grafik.. Det er nok serveren (eller måske min forbindelse der skaber sig?)..

Du har 2 næsten identiske billeder:

http://www.rhfreelance.dk/images/rasmusimg.gif
http://www.rhfreelance.dk/images/rasmusimg2.gif

Den eneste forskel er at der står noget tekst på rasmusimg.gif. Her ville jeg nøjes med 1 billede af dig, samt et gennemsigtigt billede af teksten, som så placeres oven på billedet via CSS.
Det gør klart en forskel, hvis forbindelsen er langsom, da browseren så kun skal cache 1 billede af dig, og et lille billede af teksten.. fremfor 2 billeder af dig..

Har du forresten set siden i Internet Explorer 6 (SP2 på Windows XP Professional) ? Det ligner noget der er løgn.. :-)

Det ser fint ud i Opera v9.27 og FireFox v2.0.0.14.
Avatar billede cortx Nybegynder
08. maj 2008 - 20:57 #6
Jeg har netop før du skrev thesurfer set siden i ie6 :) sidder bare lige med en stor eksamensopgave jeg er nød til at lave først :)

God idé med billedet af mig selv. Serveren, fra needhost.dk som jeg bestemt ikke vil anbefale NOGEN, har tit nogle fejl. De vil ikke indrømme at det er deres fejl, så hostet skal også skiftes :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. maj 2008 - 20:58 #7
Angående XHTML.

Jeg kan se at du har valgt at kode op mod XHTML 1.1 doctype.

Du bør ikke bruge denne, da XHTML ikke understøttes korrekt på nuværende tidspunkt, og din server alligevel sender siden som HTML:

MIME type from server: text/html

Du kan i stedet bruge HTML 4.01 Strict, som nok er det der kommer tættest på XHTML.

PS: Hvis du overvejer at fremstå som "professionel", ville jeg anbefale at du fjernede "reklamerne" fra forsiden, eller i det mindste gjorde det klart at de faktisk er en del af dine referencer ( jvf. Referencer-siden )..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. maj 2008 - 21:00 #8
Jeg vil skyde på, at det er bredden på dine div containere, der lige skal øges lidt..

Held og lykke med eksamensopgaven.. :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. maj 2008 - 21:12 #9
Avatar billede cortx Nybegynder
08. maj 2008 - 21:18 #10
Jeps alt det jeg lige er blevet klar over hehe :) Men mange tak for det :)
Avatar billede cortx Nybegynder
08. maj 2008 - 21:24 #11
I farten - kan man ikke få IE6 samme tid som IE7? det er så belastende man ikke kan tjekke begge uden online screenshots sites hvor man står i kø i 475 år før man kan se om den LILLE ændring man har lavet virker..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. maj 2008 - 21:39 #12
Det skulle være muligt, hvis man installer IE6 først, og derefter IE7 via et eller andet program.. kan ikke huske navnet på programmet.. og har heller aldrig prøvet det..

Alternativet er en eller anden form for virtual machine..

De mest brugte er nok Virtual Machine fra VMWare og den fra Virtual PC fra Microsoft..

Begge programmer er gratis og kan frit downloades..
Avatar billede kurdo Novice
10. maj 2008 - 12:30 #13
jeg kan godt lide farve,design og virker meget prof! :)

hvis du skal have skiftet server så prøv www.servage.dk, god service, billigt. :)

mvh.
Avatar billede olebole Juniormester
10. maj 2008 - 12:44 #14
<ole>

- og du bør overveje, hvad thesurfer skrev om XHTML. Explorer understøtter slet ikke XHTML 1.1 endnu - og f.eks. FF tolker siden som invalid HTML-suppe, når du som nu server den som 'text/html'  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede cortx Nybegynder
12. maj 2008 - 13:15 #15
Super :) Dem der vil have point smider svar så deler jeg :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. maj 2008 - 13:48 #16
Roger that :-)
Avatar billede cortx Nybegynder
13. maj 2008 - 19:53 #17
Ingen andre svarede :)
Avatar billede lajlev Nybegynder
01. juni 2008 - 11:41 #18
Syntes du skal fjerne hundesalon ref. samt billedet af dig selv.