Avatar billede lehank Nybegynder
08. maj 2008 - 10:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rapport med sprogtekster fra varekatotek

Hej

Skal bruge en rapport som indeholder følgende:

Varenr. / Varetekst (DK) / Varetekst (GB) / varetekst (GE)osv.

Kan ikke finde ud af at bruge rapport modulet, den kommer ikke ud med noget som jeg kan bruge. Den skal kunne videre bearbejdes i Excel. bruger Axapta 3.0

På forhånd tak.

Allan Knudsen
Avatar billede lasseo Nybegynder
08. maj 2008 - 11:38 #1
Hej Allan,

Jeg bruger 4.0, men har med held brugt standardrapport, der indeholder vareteksten for derefter at flette data i regneark.
For os ikke-programmører er det en OK vej.
Hvis du ikke umiddelbart kan lave udvælgelse af sprog på rapporten, kan du evt. midlertidigt ændre dine sprogindstillinger på brugeren.
I Excel ville jeg så med lopslag formel flette data. Kender du det?
Avatar billede lehank Nybegynder
08. maj 2008 - 15:26 #2
Hej

Jeg kan ikke engang få de forskellinge tekster ud af axapta, kan du give mig en ide til dette. Ellers er lopslag en god ide, det ved jeg hvad er.
Avatar billede lasseo Nybegynder
08. maj 2008 - 15:59 #3
Så vidt jeg husker er der problemer med autorapport på lagertabellen i version 3.0 - ellers ville jeg bruge den og tilpasse.

Har du adgang til applikationsobjekttræ kan der sikkert findes standardrapport, som  så kan kopieres og tilpasses.

En tredje mulighed kan være copy-paste fra AX til Excel kombineret med at skifte sprogindstillinger på brugeren (hvis det er muligt i 3.0). Om den virker afhænger af tabelopbygningen i 3.0, hvor jeg igen er usikker.
Første test er så om den ønskede tekst følger med over, hvis du udvælger post i lagertabellen (husk først kun at udvælge én, da du ellers kan "kvæle" pc'en ved at forsøge at kopiere hele tabellen.).
Når du har udvalgt en post, der så er markeret i tabellen bruger du AX ctrl+C, hvorefter du kopierer linien ind i Excel med Ctrl+V.
Nu er spørgsmålet så om den ønskede tekst overhovedet kommer med over?