Avatar billede mallemukken Nybegynder
05. maj 2008 - 15:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Boot på dos diskette , kan ikke se c:

Hej
jeg prøver at clone harddisk c: over på f: i en windows 2003 server
jeg vil gerne bruge ghost 7, og har det liggende på en dos bootdiskette, men når jeg har bootet op på den kan jeg ikke se drevene i serveren.
Mit mål er at clone hardisk c: over i harddisk f: , således at hvis der er fejl på c: kan jeg skifte kablerne over i f: , og er så kørende igen

Nogle gode ideer????
Avatar billede ptael Nybegynder
05. maj 2008 - 18:02 #1
Køre du med sata diske?
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2008 - 18:11 #2
Dos kan ikke se NTFS partitioner, brug ntfs4dos
Avatar billede frand Nybegynder
05. maj 2008 - 18:58 #3
Hvis du kører med dynamiske diske, så kan du klone med Windows' egen diskhåndtering, hvis du ikke allerede har overvejet den løsning
Avatar billede mallemukken Nybegynder
06. maj 2008 - 08:14 #4
ptael;ja det er sata diske,,
helgec; ntfs4dos ? den har jeg godt nok aldrig hørt om,, har du mere
frand: jeg er ikke lige klar over hvad du mener med dynamiske diske, hvor kan jeg evt se det?. Hvor kan jeg klone med windows egen diskhåndtering..
Avatar billede ptael Nybegynder
06. maj 2008 - 08:24 #5
Du kan ikke boote op den måde når du køre med sata diske. Du skal have indlæst dine sata disk driver på den diskette den vil bruge. Det er derfor de ikke kan ses.
Avatar billede mallemukken Nybegynder
06. maj 2008 - 08:52 #6
har du evt. et eksempe om hvordan man gør det?
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2008 - 09:11 #7
Vedr. NTFS4DOS http://www.freewarefiles.com/NTFSDOS-readwrite-NTFS-From-DOS_program_11100.html
Du kan bruge programmet hvis du downloader og brænder www.helgec.dk/unik.iso (skal brændes som bootimage, se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html) Vedr. kloning ville jeg klart foretrække at gøre det med INSERT www.helgec.dk/insert.iso (skal brændes som bootimage, se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html)
Avatar billede mallemukken Nybegynder
06. maj 2008 - 09:30 #8
helgec: jeg er pt.ikke lige på kontoret, en vil prøve det så snart jeg er tilbage på pinden. Så jeg vender lige tilbage :
Avatar billede mallemukken Nybegynder
07. maj 2008 - 12:06 #9
Helgec: smid et svar så får du point...

løsningen med ntfs4dos, løste mit problem
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2008 - 12:09 #10
:o)
Avatar billede mallemukken Nybegynder
07. maj 2008 - 12:54 #11
Mange tak for hjælpen alle sammen