Avatar billede psychopaticola Nybegynder
02. maj 2008 - 19:15 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

X10 fjernbetjening / remote control (nemt at svare på)

Hej alle. LÆS DETTE, ELLER KUN "KONKLUSIONEN" FOR NEDEN!

Jeg købte for nylig en brugt Medion MD8383XL og har haft glæde af den, da jeg fik udskiftet CPU-blæseren.

Jeg fik også den oprindeligt medfølgende fjernbetjening X10 med, og det er den, der driller mig. Jeg installerede alle drivers osv. jeg kunne finde, der skulle kunne bruges, men computeren registrerer intet, når jeg trykker på nogle knapper.

Jeg kom så i tanke om, at den måske skulle have en lille receiver (USB), men sådan én fik jeg ikke med. Så mit spørgsmål er, om X10 fjernbetjeningen (den hedder yderligere X10 RF Remote Control) kræver en USB infrarød receiver/modtager for at kunne virke? Jeg troede nemlig først, at fjernbetjeningen var bluetooth.

Er det en bluetooth fjernbetjening, der ingen receiver kræver, eller fungerer fjernbetjeningen via en infrarød USB receiver? Skal "lampen" i toppen af den derudover lyse/blinke, når man trykker på en knap på den?
Avatar billede off-line Nybegynder
02. maj 2008 - 21:14 #1
Kender ikke svaret, vil bare gører dig opmærksom på denne side, hvis du ikke har
set den. Hvis du har sat battirier i, skal der uden tvivl være noget som blinker,
hvis du er i nærheden af computeren.
http://www.eksperten.dk/spm/817668
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2008 - 22:24 #2
receiver sidder i front af kabinet bag det sorte plastik, lige under skydelågen til kortlæserne m.m.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2008 - 22:26 #3
jesveg - MD8383XL kører XP Home, og der er ikke vista drivere til den + med 512 MB ram er det nok heller ikke smart :)
Avatar billede off-line Nybegynder
02. maj 2008 - 22:41 #4
Nej ok, jeg ville jo også bare vise et link, som skrevet, kendte ikke svaret:)
Avatar billede mash Mester
03. maj 2008 - 03:01 #5
alle sony erikson telefoner har bluetooth remote indbygget, virker kanon og man kan selv lave dem med de funktioner man har brug for (kræver at man roder lidt med deres SDK kit)
Avatar billede mash Mester
03. maj 2008 - 03:02 #6
ups sry læste forkert
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
04. maj 2008 - 11:36 #7
jasveg: Tak! Hvis bare søgefunktionen her på Eksperten var noget værd, havde jeg selv fundet det link. :D Det er dog ikke helt samme fjernbetjening han har (tror jeg). Jeg kan stadig ikke få det til at du...

john_stigers: Jeg har installeret 3 GB RAM. Den receiver dér må da være forbundet til motherboardet på en måde så, right..? Kan ikke helt *se* receiveren. Sikker på, den er i selv kabinettet?

tgkdk: Ja, I know... Har faktisk allerede lavet en Winamp fjernbetjening til min W810i. Bare lidt federe med en rigtig fjernbetjening, IMO.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2008 - 12:31 #8
Jep :)
Tog lige et billede af den jeg selv pt. har stående: http://peecee.dk/upload/view/112418/full
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2008 - 12:32 #9
(Har markeret receiveren med grønt)
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
04. maj 2008 - 12:37 #10
Ahh, okay. Jamen, tak. Hvordan jeg så får den til at reagere på noget - dét er spørgsmålet. Altså, jeg vil godt finde ud af, om den i det hele taget virker. Efter jeg satte fungerende batterier i den og trykker på knapperne, sker der intet. Er der en måde, hvorpå man kan tjekke om den i den virker AT ALL?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2008 - 12:41 #11
Ville ønske jeg kunne svare på det, men den jeg har stående virker ikke, og har været nødt til at droppe renote + kortlæser m.m. pg.a nyt bundkort, så kan ikke tjekke når den kommer til at køre igen...
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
04. maj 2008 - 12:48 #12
Ok, helt i orden. Tak for hjælpen ellers. Men ved du om dioden øverst på fjernbetjeningen skal lyse/blinke, når man trykker på en knap, så længe der er batterier i - uanset om den så er i nærheden af en computer eller ej?
For hvis den skal det, så er min fjernbetjening død :P
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2008 - 13:04 #13
Det skal den!
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
04. maj 2008 - 13:19 #14
Ok. Tak... Jamen eh, så langt, så godt! Så køber jeg mig nok en ny fjernbetjening. Windows Media Center remote control'en (den der MCE 2005) virker også på Vista, right?
... og du skal ha' nogle points!
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
05. maj 2008 - 16:10 #15
Stigers, smid et svar herind, så får du de 200 pts.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2008 - 20:06 #16
200 er vel meget - 60 er ok!
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
05. maj 2008 - 21:23 #17
Hehehe, muligvis. Men jeg har været bruger her så længe og sparet så mange points op, så 200 fra eller til betyder intet for mig. Desuden er jeg sgu taknemmelig over, at der er så mange eksperter, der kvit og frit giver hjælp til noobs, haha. Det' fanme i orden! Derfor får du sgu de 200 pts - det tager trods alt også lidt tid at fjerne frontkabinettet, tage et billede og uploade det her.