Avatar billede nebelong Nybegynder
02. maj 2008 - 19:05 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Tilbagevendende virus?

Jeg fik for en uges tid siden en "virus" - mangel på bedre defination - som gjorde at min computer lukkede ned af sig selv. Da jeg så fik tændt den igen så var der en masse lodrette kolonner med omtrent 6 prikker i hver kolonne. Jeg kørte Killdisk og fik slettet alt for så at formattere harddisken, men lige nu her er maskinen atter igen begyndt at te sig åndsvagt. Det er præcis de samme problemer som sidste gang.

Hvad kan jeg gøre? Et eller andet sted synes jeg det er rimelig mærkeligt at det er præcis det samme - kan det være noget hardware fejl?

Jeg ser frem til jeres svar.
02. maj 2008 - 20:12 #1
>Bare for en go' ordens skyld:
Har du fuld WindowsUpdate ?
Har du fuld Sikkerhedsprogram(mer) ?
Har du korrekte drivers til din hardware ?
Avatar billede nebelong Nybegynder
02. maj 2008 - 21:32 #2
Jeg har alle driverne til min hardware og har både antivirus program + firewall installeret og tjekker jævnligt min maskine med AdAware og lignende programmer.

Jeg kører med Windows Service Pack 1 så den er ikke fuldt opdateret med Windows lir.
02. maj 2008 - 21:41 #3
(Altså Vista?)
Avatar billede nebelong Nybegynder
02. maj 2008 - 22:51 #4
Nej, med XP.
Avatar billede nebelong Nybegynder
02. maj 2008 - 22:54 #5
Det skal lige siges at jeg ingen problemer har overhovedet når jeg kører i fejlsikret tilstand - ingen prikker og maskinen går ikke ud. Lidt mærkeligt synes jeg egentlig!
Avatar billede nebelong Nybegynder
03. maj 2008 - 01:33 #6
Jeg har lige lavet en panda scan og den siger at jeg har over 15 vira på min computer, så der er ikke så meget at rafle om. Nogen der ved hvordan man effektivt får ekspederet sådan én omgang væk - jeg har prøvet mig med Killdisk og det hjalp så ikke.

Medmindre at jeg så har nogle filer i min backup som er inficeret?
03. maj 2008 - 07:44 #7
... når du skriver Windows Service Pack 1 (XP) så er du håblås bagud; du mangler så Windows Service Pack 2 + 117 efterfølgende opdateringer ..

Du har ikke opdateret dit Windows XP til ServicePack2 (SP2).
"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter":
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18812
03. maj 2008 - 07:45 #8
http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...

Bemærk det om ServicePack2 + efterfølgende opdateringer !!!
Avatar billede nebelong Nybegynder
03. maj 2008 - 12:17 #9
OK - det kan jeg så godt se ikke er det mest optimale jeg har haft kørende! Tak for oplysningen. :)

Jeg vil forsøge at hente filerne ned på en cd og så prøve at killdisk igen og så formattere med XP skiven jeg har. Jeg vil selvfølgelig følge retningslinierne som er nævnt i linket.
Avatar billede nebelong Nybegynder
03. maj 2008 - 12:26 #10
Hvis jeg nu ligger Service Pack 2 på en skive, kan jeg så godt vente med at installere de andre 117 opdateringer til jeg har stukket netværksstikket i igen? For jeg kan jo ikke se hvilke opdateringer jeg skal hente ned når jeg sidder på en anden pc.
03. maj 2008 - 12:57 #11
... som guiden siger/skriver: SP2 på (via din skive); DEREFTER netstik tilsluttet og resten via WindowsUpdate ... Der skal nok være >100 stk 'pakker' !!!
Avatar billede nebelong Nybegynder
04. maj 2008 - 14:46 #12
Jeg har kørt det en killdisk, formattering og så har jeg installeret Service Pack 2 og alle andre drivere. Men der er stadig de kolonner!

Jeg er virkelig helt blank på hvad jeg kan gøre. Jeg er nok centimeter fra at kyle harddisken ud af vinduet!
04. maj 2008 - 15:32 #13
... virker som et HARDWARE problem mht Grafikkortet i sammenhæng med driveren ...
Avatar billede nebelong Nybegynder
05. maj 2008 - 00:06 #14
Så hvad er alternativet - at udskifte grafikkortet eller?
05. maj 2008 - 21:22 #15
... det er nok det som JEG kunne foreslå...
14. maj 2008 - 12:01 #16
Status ?
Avatar billede nebelong Nybegynder
21. august 2008 - 20:00 #17
På nuværende tidspunkt har jeg ikke overskud til at udskifte det. Bare læg svar så får du points. Tak for hjælpen.
22. august 2008 - 04:32 #18
Ping...
(Det var et [svar]...)
30. august 2008 - 22:18 #19
Takker for Point...