Avatar billede romina Nybegynder
02. maj 2008 - 17:50 Der er 5 kommentarer

Hvordan får man det op og køre

Hejsa

Jeg har lavet en hjemmeside med Homesite 4.5.1. Nu vil jeg uploade siden, men jeg ved ikke, hvordan man gør det. Er der nogen, der kan fortælle mig det. Findes der en god tutorials om det på nettet? Min internetudbyder er CyberCity.
Avatar billede olebole Juniormester
02. maj 2008 - 18:34 #1
<ole>

Du skal have fat i et FTP-program. Du kan finde et af de mange gratis via Google.

Når dit FTP-program er installeret, indtaster du de oplysninger, du har fået fra CyberCity, hvor du formodentlig har lidt serverplads. Herved får du forbindelse til den mappe på serveren, som dit domæne består af.

De fleste FTP-programmer har to lister - én til venstre og én til højre. I den venstre kan du navigere dig frem til en lokal mappe. I den højre åbnes din domæne mappe på serveren. Du kan så med en knap overføre en valgt fil i venstre liste til mappen på serveren - altså den højre liste.

Din domæne mappe på serveren skal være et 'spejl' af den mappe, der på nuværende tidspunkt indeholder din hjemmeside. Alle HTML-filer og evt. mapper med billeder skal uploades, så indholdet af din domæne mappe svarer til indholdet af din lokale hjemmeside mappe.

NB: Sørg for, at ingen mapper eller filer har navne, der indholder æ, ø, å eller mellemrum. Husk også at rette links i dine filer, hvis du retter fil- eller mappenavne.

Prøv at downloade et FTP-program. Åben det og kik evt. i Help-menuen. FTP-programmer er som regel ret lette at finde rundt i. Ellers spørger du bare videre her  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
02. maj 2008 - 18:36 #2
- og de informationer, der skal tastes ind i FTP-programmet er:
*) Adressen til din domæne mappe
*) Brugernavn
*) Password
Avatar billede olebole Juniormester
02. maj 2008 - 18:41 #3
- nåja ... forsiden (den første side, der skal vises) skal nok hedde 'index.html'. Virker det mod forventning ikke, så prøv 'default.html'  =)
Avatar billede romina Nybegynder
11. maj 2008 - 16:49 #4
Tak. Send et svar og få points.
Avatar billede olebole Juniormester
11. maj 2008 - 19:16 #5
Selvtak  =)