Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
28. april 2008 - 10:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mac og Linksys router

Hej exp

Har en Macbook og en trådløs Linksys WRT54GC. Uanset hvilken form for sikkerhed jeg vælger i wireless så nægter airport at connecte. Kun hvis jeg "disabler" sikkerhed kan jeg få hul igennem.

Jeg har f.eks prøvet WEP og indtastet en passphrase og save settings. Når jeg så prøver fra min Mac så kan jeg ikke komme igennem, den siger noghet i stil med at jeg enten har valgt et forkert password eller kryptering er forkert. Hvad er det jeg gør forkert? Har også forsøgt med "generate" så kommer der 4 nøgler nedenunder.
Avatar billede ferdinand.k Mester
28. april 2008 - 10:44 #1
lad være med at bruge WEP, men benyt WPA-PSK istedet for... Krypteringsteknologien er langt mere avanceret, og fleksibel...
Avatar billede thov Forsker
28. april 2008 - 13:26 #2
Gå udenom 'passphrase', og indtast en hexadecimal kode i stedet for - begge steder - for så undgår du 'oversætterfejl' (Det er hex-koden som benyttes ved krypteringen).

Det er bare lidt besværligt at indtaste en masse tegn (28 ?), udelukkende med 0-9 og A-F :-)
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
06. juli 2008 - 23:20 #3
havde glemt denne, sorry