Avatar billede n-data Nybegynder
27. april 2008 - 19:46 Der er 8 kommentarer

Start på cms

Hej Jeg har sat mig for at ville lave et cms system.
og jeg vil geren have det sådan at det kan hoste mere en bare en side, men her kommer jeg lidt i tvivl om hvad der er beste og vil derfor høre om der er en person her inden der har lave sit ejet som kan hjælp mig igang.
Avatar billede xcover Nybegynder
30. april 2008 - 19:20 #1
Hey, hvad er din problemstilling ? - Jeg er nemlig selv lige gået igang med samme projekt ;)

http://cms.silwer.dk

Jeg mangler meget endnu - men alt som vises på sitet indtil videre er 100% dynamisk - dertil har jeg også lavet en WYSIWYG editor til oprettelse/ændring af sider/indhold.

Men jeg vil da gerne følge med i tråden, måske det også giver lidt gode ideer til mig - håber det er ok ;)

- Brian
Avatar billede n-data Nybegynder
30. april 2008 - 19:34 #2
Hej Brian

Jeg er også ved at lave et cms system som skal være til en del af min kunder, mit problem er hvordan jeg skal start hvordan skal den finde ud af hvad domain der høre til hvad cms.

Er det muligt at jeg må få lov at se dit cms backin da jeg dog ikke er komme så langt.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
12. maj 2008 - 15:56 #3
Hvorfor opfinde den dybe tallerken en gang til.
Prøv at se på Plone, det er open source.
Den tid i sparer på ikke at lave det hele selv, kan
i bruge på at lære Plone :-)

www.plone.org
Avatar billede n-data Nybegynder
13. maj 2008 - 18:39 #4
Hej Bauerdata, Grunde til vi geren vil lave vores ejen cms er fordi vi vil have den til at passe med med vores system vi køre med i forvejen men vi vil da se på dit link..
Avatar billede n-data Nybegynder
13. maj 2008 - 19:05 #5
Hej igen, jeg kan ikke se at jeg kan køre flere side i dette system jeg ved ikke om det bare er mig der ikke kan finde det. men kender du ander open source hvor man kan have flere hjemmesider ?
Avatar billede n-data Nybegynder
14. maj 2008 - 08:29 #7
Ok. så det bare mig der er dum. hvor rette du det i den ?