Avatar billede flintstone Novice
27. april 2008 - 15:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problem med IP fra router

Har en stationær som pludselig ikke kan få en IP fra vores router.
Routeren er en WRT54G og alle andre pc'ere (2 bærbare og 2 stationære) kan sagtens komme på uden problemer. Jeg har repareret XP, installeret softwaren til netkortet igen og igen men intet har hjulpet. For 3 uger siden gik den fint på, men har så stået stille siden og ingen har pillet ved den siden. Er helt på bar bund her.......
Anyone?
Avatar billede mickey777 Nybegynder
27. april 2008 - 16:59 #1
Er den stationære tilsluttet via kabel eller trådløs?

Hvad får du hvis du i kør skriver 'cmd' også iponfig?

Kan du pinge localhost? / 'gateway'?

Er der opsat kryptering eller anden form for sikkerhed på routeren? (MAC-filtering, max. tilsluttet brugere etc.)
Avatar billede flintstone Novice
27. april 2008 - 18:06 #2
Trådløs.....kan ikke pinge localhost....der er password på routeren, således det kun er familien som kan logge på. Og der er et max. på 10 tilsluttede.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. april 2008 - 18:17 #3
hvad bruger du af firewall, hvis du ikke kan pinge localhost er det nok der den er gal
Avatar billede mickey777 Nybegynder
28. april 2008 - 07:51 #4
Enig med cool_m_f.

Hvis man ikke kan pinge localhost så er der enten noget galt med netkortet (måske deaktiveret) eller at en firewall går ind og blokere på de sendte pakker.

Er der nogen gule udråbstegn i 'enhedshåndteringen' for dit trådløse kort?
Avatar billede flintstone Novice
28. april 2008 - 14:41 #5
Bruger windows firewall og det de andre pc'ere også, så tror ikke at det er der den hænger. Dobbelttjekker lige netkortet, men det virkede jo for 3 uger siden, så det er lidt mærkeligt......
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
28. april 2008 - 15:33 #6
ok så tror jeg du har et problem med winsocks, hent dette program:  http://www.download.com/LSPFix/3000-2085_4-10417026.html

se om ikke det hjælper
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
28. april 2008 - 15:35 #7
nåeh ja, lige et godt råd, hvis du ikke er helt sikker på hvad det  er den skriver til dig, så lad være med at sætte hak i avanceret
Avatar billede mickey777 Nybegynder
28. april 2008 - 15:51 #8
eller fjern kortet fra enhedshåndtering, genstart og installere den på ny :)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
28. april 2008 - 16:46 #9
jeps mickey777, men det virker meget sjældendt hvis det er winsocks den er gal med
Avatar billede flintstone Novice
28. april 2008 - 18:48 #10
installerede samtlige klienter, protokoller, og tjenester un der netværksindstillinger og så kunne jeg komme på. Var bare ikke lige klar over at det skulle til...... undrer mig stadig, dog!
Avatar billede flintstone Novice
29. april 2008 - 17:09 #11
Tak for the inputs......
Avatar billede mickey777 Nybegynder
29. april 2008 - 19:28 #12
Nu hjælper jeg folk fordi jeg føler jeg kan bidrage med hjælp og ikke så meget pga points men det vækker harme at du blot modtager points selv.

Det er jo ikke fordi vores hjælp har været ubrugelige. Dertil har vi jo løbende fulgt op og givet dig inputs til at komme videre.
Avatar billede flintstone Novice
03. maj 2008 - 14:01 #13
@ mickey777.....at du bliver harm må være dit problem. Jeg søgte hjælp på et konkret problem og INGEN af de inputs der kom var på rette spor, så derfor tager jeg selv point. Desuden var det min løsning som virkede, så den vel også ha' point? Hvor er det forkerte i det? Og jeg fortalte ovenikøbet hvad jeg gjorde for at få det til at virke, hvilket der ikke er ret mange der gør.

Så forbliv du bare harm........
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. maj 2008 - 17:07 #14
nu skal dette her ike opfattes som brok, men det du gjorde rettede problemet, præcis som min metode ville have gjort det.
min metode ville bare ikke have installeret en masse unødige protokoller, den ville bare have fjernet 'hullet' i winsocks

så at påstå at ingen inputs var på rette spor er jo direkte løgn. jeg ville reparere winsocks og det var jo præcis hvad du også gjorde
Avatar billede flintstone Novice
03. maj 2008 - 17:27 #15
Whatever......jeg klarede det selv og brug af programmer udefra....