Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 15:34 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

XP genstarter ved lukning

Hej eksperter!

jeg har fået samme problem som mange andre også har haft. Jeg har læst en helvedes masse igennem på diverse forummer og prøvet mange ting af uden held.

Min XP slukker ikke når jeg trykker sluk. den genstarter istedet. jeg har været inde og slå auktomatisk genstart ved systemfejl fra og får så følgende meddelelse i BSOD:

*** STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0xF78E59B0, 0xF7A009B4, 0xF7A006B0)

*** kbdclass.sys Adress F78E59B0 base at F78E5000, DateStamp 41107b08

Nogen der kan tyde det?

på forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 15:40 #1
Prøv at køre en "chkdsk /r /f" www.helgec.dk/chkdsk.html og eller kig lidt her http://support.microsoft.com/kb/313050/en-us
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 15:59 #2
nu har jeg prøvet chkdsk og der skete ikke så meget.
det er en bærbar jeg har haft i nogle uger nu, den har opført sig sådan hele tiden.
i forgårs installerede jeg en logitech mus, men som sagt, problemet har været der lige så lang tid jeg har haft computeren. fandt ingen hjælp i link desværre
Avatar billede off-line Nybegynder
27. april 2008 - 16:27 #3
Gør den det samme i fejlsikker? det kan være en driver, som driller.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 16:33 #4
Er du helt sikker på at du har kørt "chkdsk /r /f" Jeg syntes at det er gået lige vel hurtigt
Avatar billede hcma Novice
27. april 2008 - 16:42 #5
http://support.microsoft.com/kb/313050  (den danske udgave af helgec's link)
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 16:45 #6
jeg kørte chkdsk, den genstartede og gik igang før opstart. da den var færdig fik jeg samme BSOD, slukkede på powerknappen og tændte igen. problemet er der stadig når jeg prøver at slukke den.

jeg har ikke prøvet fejlsikret, prøver lige og vender tilbage
Avatar billede hcma Novice
27. april 2008 - 16:50 #7
har du logitech tastatur/mus ??
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 16:50 #8
Er du helt sikker på at du har kørt "chkdsk /r /f"  Det jeg mener er om du har kørt med parametrene /r /f ????
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 16:51 #9
den kan sagtens lukke ned i fejlsikret tilstand. det skal lige siges at jeg sidder ved 2 computere, så derfor jeg kan svare så hurtigt..helgec ;)
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 16:52 #10
jep, begge parametre
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 16:55 #11
hcma, det er en bærbar computer med XP SP2. lige siden jeg installere XP har den opført sig sådan. i forgårs installerede jeg en logitech usb mus men det har vel næppe noget at gøre med problemet siden at det har stået på i flere uger
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 16:55 #12
Og det er en bærbar med recovery partition ????
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 16:58 #13
"det er en bærbar computer med XP SP2" hvilket mærke??
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 17:00 #14
Acer Extensa 4220. formatteret og med ny XP SP2 på. ingen recovery partition.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 17:04 #15
UPS!! Jeg har ikke de bedste erfaringer med Extensa, nærmest kun dårlige. Hvis du er sikker på at den ikke har recovery partition (hvilket er meget ejendommeligt) så ville jeg gi disken en gang KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html
Jeg antager at computeren er født med Vista og at du selv har installeret XP så mon ikke problemet ligger i noget driver-halløj
Avatar billede frankbs Nybegynder
27. april 2008 - 17:16 #16
Jeg ville benytte mig at dette link. Jeg mener det skulle klare det:
http://support.microsoft.com/kb/330182/da
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 17:29 #17
det er også en lortecomputer, kan jeg kun give dig ret i. den er født med vista, formatteret, og så er XP kommet på.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 17:31 #18
jeg vil meget gerne undgå at skulle installere ny OS på igen hvis det kan lade sig gøre :)
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 17:37 #19
Jeg går ud fra at det er en LOVLIG XP-skive du har brugt og hermed mener jeg at du kan tillade dig at køre en "Windows update" så prøv det først, derefter sletter du alle drivere i ENHEDSHÅNDTERING undtagen den til netkortet - genstart så computeren og se så om den ikke går på nettet, installerer og fixer evt. fejl
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 17:41 #20
den er opdateret fra windows update i morges, så du vil have at jeg går ind og sletter hvilke hardware? alt?
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 17:43 #21
da jeg installerede xp, så installerede jeg drivere som jeg havde hentet fra acers hjemmeside. jeg ved ikke om det have betydning?
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 17:46 #22
jeg skal lige nå ned og købe ind, så jeg vender tilbage senere! indtil videre tak for hjælpen!!
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 18:02 #23
Jeg er også først tilbage efter kl 21:00
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 20:08 #24
helgec, skal jeg slette alle drivere til al hardware undtagen netkort?
Avatar billede frankbs Nybegynder
27. april 2008 - 20:58 #25
Hvorfor følger du ikke det link jeg har lagt ind tidligere? Det beskriver nødagtig hvad årsagen til din fejl er og forskellige løsninger. Ud fra den ser det ud til at helgec har ret i at det er en driver der er skyld i problemet. Men det kan også være fordi du har lagt XP på og din BIOS ikke er opdateret hertil.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 20:59 #26
Inden vi forsætter, har du husket at installere CHIPSET_INTEL driverne??
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 21:17 #27
frank, jeg må indrømme at jeg ikke helt ved hvad jeg skal stille op. der er så mange fejlmuligheder og jeg aner ikke hvor jeg skal starte?

helgec, de burde meget gerne være installeret. de ligger i hvert fald i min drivermappe som jeg installerede fra da jeg havde installeret XP.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 21:27 #28
Der sker jo ikke noget ved at installere dem igen, prøv
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2008 - 00:21 #29
har nu prøvet at installere chipset drivers, fjernet tastatur og touchpad fra enhedshåndtering (en løsning jeg fandt på et andet forum) men den vil stadig ikke slukke..
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2008 - 08:10 #30
Via systemgendannelse må du jo kunne gendanne tilbage til før du installerede driverne, prøv det og se om det ændrer sig.
Hvis du ikke har foretaget dig noget specielt vedr. harddisken så må du jo stadig ha en skjult recovery partition, hvis det er tilfældet ville jeg anbefale dig at geninstallere Vista og se om det kører tilfredsstillende er det til fældet så kan du jo bare installere XP som system nr. 2 og så anvende dualboot. Du er helt på herrens mark vedr. support fra Acer hvis du kun kan henvise til XP på nævnte maskine
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2008 - 09:01 #31
systemgendannelse er ikke slået til, så den har vel ikke noget at gendanne efter?
alle partitioner blev slettet også den skjulte recovery partition da jeg installerede XP.
Avatar billede frankbs Nybegynder
28. april 2008 - 09:40 #32
Er du sikker på at den maskine du har KAN køre med XP? Jeg har selv en ZNote på arbejdet, og dens processor kan kun klare Vista. Der er ikke lavet drivere der kan køre XP.
Jeg ved at de nye Fujitsu Siemens bærbare der er kompatible med begge systemer kommer med en XP og en Vista cd. De er preinstallerede med Vista, men man kan læse XP ind hvis man vil. Jeg synes du skal ringe og høre Acer hvad de siger.
Hvis den skulle kunne køre med XP er Helgec inde på det rigtige vil jeg mene, så er det et driverproblem.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2008 - 09:52 #33
"alle partitioner blev slettet også den skjulte recovery partition da jeg installerede XP" Jeg mener nu ikke at XP kan slette en "skjult partition" men jeg er ikke sikker - prøv nu at undersøge det
Avatar billede dong2007 Nybegynder
28. april 2008 - 15:25 #34
Jeg har en Acer Extensa 5420 der kører xp fint nok,
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2008 - 08:12 #35
Lidt respons
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2008 - 22:22 #36
det gik lidt i stå må jeg indrømme. jeg er ikke kommet videre..

frank: på acers hjemmeside er der drivers til xp og til chipset, så det går jeg ud fra.

helgec: jeg slettede to partitioner ved xp installation, og i vistra var der kun vist en harddisk, så jeg går ud fra at den 'skjulte' partition også er slettet.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2008 - 15:55 #37
nå, jeg kommer nok ikke videre alligevel. må vel prøve mig med en killdisk som du forklarede helgec.

skriv lige svar så i kan få point!
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2008 - 16:04 #38
Vent lige
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2008 - 16:07 #39
Prøv at downloade og brænde www.helgec.dk/insert.iso - skal brændes som bootimage, se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html
Boot op på cdèn og kør "gparted" www.helgec.dk/gparted.html her kan du se om du stadig har din recovery partition - hvis du har så meld tilbage så skal jeg forsøge at hjælpe dig
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2008 - 17:08 #40
nå for satan helgec, den er fuld sving med at installere xp igen. lu kan jeg jo bare krydse fingre for at den ikke laver samme stunt igen.

skriv lige svar så du kan få point for din hjælp :)
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2008 - 18:07 #41
OK