Avatar billede koxxx Nybegynder
25. april 2008 - 22:20 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Markering af videofil lukker explorer.exe

Hej eksperter

Jeg har et problem.

Hver gang jeg markerer eller ofte bare går ind i en mappe med videofiler så lukker explorer.exe ned.

Nogle forslag?

Mvh
koxxx
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2008 - 22:27 #1
Skift til klassisk visning
Avatar billede koxxx Nybegynder
25. april 2008 - 22:32 #2
Virker ikke!
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2008 - 22:34 #3
specs på maskine?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2008 - 22:34 #4
Tænker mest på ram mængde...
Avatar billede koxxx Nybegynder
25. april 2008 - 22:36 #5
Windows XP med service pack 2 og alle opdateringer
Core2Duo 6600
4 GB Ram

Der har ikke været problemer før. Det begyndte for et par uger siden og jeg har afinstalleret alle programmer som er blevet installeret siden da.
Avatar billede koxxx Nybegynder
25. april 2008 - 22:49 #6
Ser ud til, at det kun er ved .avi filer og ikke f.eks. .wmv filer
Avatar billede koxxx Nybegynder
25. april 2008 - 22:50 #7
Og det er selvfølgelig Windows Explorer og ikke Internet Explorer :)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
25. april 2008 - 22:59 #8
dit problem er at du har installeret en eller anden codec pakke der ikke fungerer optimalt, der er to løsninger, den en er at du beholder den pakke du bruger nu og så slår de ting fra der laver problemet, og den anden (og det er det jeg vil anbefale) er at du afinstallerer den codecpakke du har nu og i stedet for henter denne her:
http://www.xpcodecpack.com

med den pakke er du nemlig fri for problemer med inkompabillitet
Avatar billede nva Praktikant
25. april 2008 - 23:02 #9
Du har måske en ødelagt fil?
Avatar billede koxxx Nybegynder
25. april 2008 - 23:04 #10
Lyder fint. Men jeg kan ikke "finde" min nuværende codecpakke, jeg ved jeg har en installeret, men jeg kan ikke finde den nogen steder :-/
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
25. april 2008 - 23:07 #11
kan du huske hvad den heddder?

ellers prøv at kigge efter i c:\programmer og måske også i c:\programmer\fællesfiler
Avatar billede nva Praktikant
25. april 2008 - 23:09 #12
Jeg fandt et sted, hvor de foreslår dette:

Here's how to disable this behavior, step-by-step:
  • Start the Registry Editor (filename: REGEDIT.EXE) by selecting Start -> Run from the Taskbar, entering "REGEDIT.EXE" as the name of the program you wish to open, and clicking on the OK button. The Registry Editor will appear.[*]In the tree control on the left, navigate to the [HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}] key.[*]Right-click on the {87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E} key and select Export from the pop-up menu. The Export Registry File dialog window will open.[*]Give the registry key a memorable name such as "Preview .AVI Files in Explorer" and save it (the default location is the My Documents folder or choose a location you will remember). [*]Right-click on the key again and select Delete from the pop-up menu.
  • You can now close the Registry Editor. You may need to restart the system in order for the change to take effect.
    Avatar billede nva Praktikant
    25. april 2008 - 23:11 #13
    Her er en måske bedre løsning:

    http://www.moviecodec.com/topics/3588p11.html
    Avatar billede cool_m_f Nybegynder
    25. april 2008 - 23:19 #14
    he he nva, det sidste link, divx codec, det er tit det codec der laver denne fejl.
    den pakke jeg henviser til i mit link har slet ikke de problemer
    Avatar billede nva Praktikant
    25. april 2008 - 23:21 #15
    Ja, det sidste link er netop codec-problemer, som du også er inde på.
    Avatar billede koxxx Nybegynder
    25. april 2008 - 23:26 #16
    regsvr32 /u shmedia.dll virkede :D
    Takker mange gange. Læg et svar og jeg giver point :)
    Avatar billede koxxx Nybegynder
    25. april 2008 - 23:34 #17
    Bare smid et svar begge to
    Avatar billede cool_m_f Nybegynder
    25. april 2008 - 23:48 #18
    nope, ingen points til mig, ellers tak.

    syntes nu det er noget rod at slå preview fra og så lade problemet blive på maskinen i stedet for at fjerne selve problemet og beholde preview
    Avatar billede nva Praktikant
    25. april 2008 - 23:54 #19
    Behold bare point selv - jeg har vist nok til mit proabonnement denne måned ;)
    Avatar billede koxxx Nybegynder
    26. april 2008 - 02:26 #20
    Så takker jeg mange gange :)
    Avatar billede hcma Novice
    26. april 2008 - 07:39 #21
    mon ikke dette fjerner problemet:
    avi files causing high cpu usage again with installation of XP SP1
    (Explorer.exe bruger alt cpu-kraft)

    The ultimate solution

    To correct the misbehavior in Windows XP, remove the following registry key.

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"

    This will prevent Explorer from loading shmedia.dll in response to file property queries on these files. This will not effect your ability to play files, get file attributes, or even view thumbnails. I really think Microsoft is trying to make sure people only use mpeg

    ELLER:  http://www.tweakxp.com/article36990.aspx
    Avatar billede nva Praktikant
    26. april 2008 - 10:25 #22
    hcma -> Det er vel det samme som her 25/04-2008 23:26:24 - eller hvad?
    Avatar billede hcma Novice
    26. april 2008 - 11:40 #23
    nva >>  jo du har helt ret  (jeg fokuserede udelukkende på det sidste "\InProcServer32"  og glemte helt at checke strengen  :o((  )
    Avatar billede nva Praktikant
    26. april 2008 - 16:26 #24
    Det sker også for mig engang imellem - eller jeg får kun læst halvdelen og tror jeg har forstået problemet, mens det viser sig at være om noget helt andet ;)
    Avatar billede koxxx Nybegynder
    21. marts 2009 - 15:08 #25
    Lukker dette spørgsmål.