Avatar billede nic84 Nybegynder
24. april 2008 - 15:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Check af .NET version

Hej

Jeg vil gerne vide om man på en simpel måde kan få vist hvilken version af .Net framework som er installeret på ens PC.
Den måde jeg har tænkt på er at få det vist i et  tekstfelt/label ved tryk på en knap.

På Forhånd tak
Avatar billede powerj Nybegynder
24. april 2008 - 15:58 #1
Jeg tror det nemmeste er at tjekke på registreringsværdien.
Kig evt på.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\.NETFramework
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2008 - 15:59 #2
Environment.Version vil give dig CLR version
Avatar billede nic84 Nybegynder
24. april 2008 - 16:35 #3
ok, jamen hvordan er det så lige jeg tjekker på en registreringsværdi?
Avatar billede nic84 Nybegynder
24. april 2008 - 16:42 #4
Bare lige så jeg har forstået det rigtigt. Den der CLR version er det den version Visual Studio bruger eller er det den nyeste version på computeren?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2008 - 17:26 #5
den version af .NET som koerer programmet
Avatar billede nic84 Nybegynder
24. april 2008 - 17:37 #6
ok. Det er så også i orden. MEn hvad nu hvis jeg f.eks. gerne vil tjekke om der er installeret .Net version 1.1 på computeren, hvad gør jeg så?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2008 - 18:11 #7
Saa skal du nok til at snage i registry.

Men hvorfor ? .NET 2.0 kan koere 1.1 apps ! (men ikke omvendt)
Avatar billede nic84 Nybegynder
24. april 2008 - 18:21 #9
Det er fordi jeg har et gammelt program der er lavet med .Net 1.1. Og hvis personerne der bruger det ikke har .Net 1.1 liggende på computeren så kan de ikke køre det.
Det har jeg i hvert fald fået at vide.
Og så var det at jeg tæbkte at der var en nem måde at tjekke på om man havde .Net 1.1 på computeren.

Men jeg synes faktisk at jeg har fået svar på det jeg spurgte om.
Så mange tak for hjælpen og smid bare et svar så jeg kan give dig pointene.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2008 - 20:52 #10
det er jo for sent ...
Avatar billede electrohead Nybegynder
28. oktober 2008 - 10:34 #11
Glem hvad de foreslår om registry, det er ganske simpelt:

Åben Internet Explorer og sæt følgende text ind i adresse baren:
java script:alert(navigator.userAgent)

Du får herefter en popup med alle indstallerede .NET versioner ;-)