Avatar billede danish-quality Nybegynder
21. april 2008 - 21:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med danske tegn i blog

Hej,

Jeg har hentet Host Forest Blog fra http://www.hostforest.co.uk som fungerer rigtig godt, men jeg har et problem med at den ikke viser æ, ø og å. Har midlertidigt brugt unicodes for at få vist æ, ø og å - men det er ikke holdbart i længden. I meta-filen som bliver inkluderet i alle filer, har jeg prøvet med utf-8 og en anden, men det hjælper ikke. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at få det til at virke?

Bloggen kan ses på www.kuzkuz.dk

På forhånd tak!
Avatar billede w13 Novice
21. april 2008 - 21:06 #1
Når du bruger UTF-8 skal du sikre dig, at filerne og databasen også er gemt i dette tegnsæt. Og ligeledes, hvis du bruger ISO-8859-1.
Avatar billede danish-quality Nybegynder
21. april 2008 - 21:15 #2
ISO-8859-1 var det tegnsæt den brugte før, så går ud fra at databasen også bruger dette. Men det mærkelige er, at æ ø å virker i selve body-teksten når jeg laver indlæg.Det er kun i overskriften det ikke virker, samt når jeg laver nye sider via admin-panelet og skal navngive dem... Hvordan tjekker jeg at databasen er gemt med det tegnsæt?
Avatar billede danish-quality Nybegynder
28. september 2010 - 19:36 #3
Lukket