Avatar billede sutpark Nybegynder
20. april 2008 - 18:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Media center

jeg har kigget rundt på nettet efter et media center.. jeg har sammen sat dette her :
AMD Athlon64 6000+X2 Dual Core AM2 S-940
  Gigabyte GA-MA69GM-S2H S-940
  2GB DDR2 PC6400 800MHz 1.Part
  512MB Inno3D GeF 9600GT GDDR3 PCI-E
  500GB Samsung 7200rpm 16MB SATA2
  Antec Fusion 430W Desktop Sort
  2 stk 120mm Arctic Cooling PWM 12dB-21dB
  NQ 3850A 60mm VGA Cooler Copper
  Silent opgradering Step 3 21dB
  Microsoft MCE Remote + Tastatur
  48x16x Lite-On DVD Sort
  Blu-ray Pioneer BDC-202BK BR-Rom DVD/RW
  Windows Vista Ultimate 64bit (DK)
  Windows installationsgebyr
  USRobotic Wireless MAXg 125Mbps PCI
  Bluetooth modul USB
  PCI kort med 2x USB 2.0 & 2x Firewire
  Hauppauge WinTV-HVR-4000 Hybrid DVB-T HD
  Creative SB XtremeGamer Fatal1ty Pro
  Buffalo Wireless Router 300Mbps WZR2-G30
  SimpleTech Pininfarina 1TB 3.5 Ext.USB
  Kabel DVD TV-VHS/Phono 2m
  16GB USB 2.0 Memory Stick

er det okay eller er der noget i ville ændre? jeg vil bruge det sammen med min ps3 og wii.  så det køre gennem den. er det muligt?

Dennis
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. april 2008 - 15:13 #1
ok sammensætning, spar lidt på cpu kræfterne, gå efter en cpu, som bruger lidt strøm.
Det er alligevel grafikkortet, som laver det meste arbejde. jeg vil nok også vælge en geforce 8600 med passiv kølling fra f.eks asus, for at spare på de små blæsere.
meget lækkert kabinet, og godt at vælge 2 x 12 cm blæser på 12db, som stille og roligt skal skifte luften ud, inde i computeren, så den ikke ophover sig.

de har alstå ikke både plads til dvd, og blueray i kabinettet. derudover, vil jeg vælge et bundkort, med firewire.. f.eks: ASUS M2N-SLI Deluxe AiLifestyle Series. ikke fordi du skal vælge denne,den kan sli, og set får du jo nok aldrig brug for, faldt bare over, at den kunne det meste. den kan 2 x firewire, masse usb tilslutninger, og så kan du tilslutte en s-ata harddisk til bundkortet, ved hjælp af et stik, bag på computeren. ( desvære har de sparet stikket til strøm, til harddisk) men det kan ordnesvha usb syik, hvis man får fat i en usb -> s-ata strømstik
Grunden til jeg viser bundkortet, er også de lækre kølleribber, der er på bundkortet, som er blevet ført rundt om cpu køler, så luften fra cpu køler, er med til at køle systemet ned!!!.

såå: Skip NQ 3850A 60mm VGA Cooler Copper og få en passiv kølet grafikkort http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383222 eller: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=441926

kun plads til en 5½" drev (dvd eller blueray)
fjern  PCI kort med 2x USB 2.0 & 2x Firewire og få et bundkort, der har det!!!
find en mere stømsparende cpu, så varmen ikke bliver et probelem.
og find en multi kort læser
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. april 2008 - 15:15 #2
der er begyndt at komme bundkorts, med chipsets, beregnet til multimedia center. ( de udvikler ikke så meget varme )  får ikke tid til at finde en, da jeg får fri lige nu !!!! juhuuu
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. april 2008 - 11:03 #3
Ved godt det er for dyrt... men fandt en af de famøse kabinetter, der ikke larmer:
http://www.visionmediacenter.dk/specs.asp

MC400 MC500 v3 MC550 v2 HDMI MC600 MC650Blu-Ray er alle passiv kølede, men de har andre mindre design fejl, efter min mening... f.eks har de ikke ført usb til fronten !!! lækkert støjsvag, hurtigt opstartende.
Avatar billede sutpark Nybegynder
27. april 2008 - 10:30 #4
okay mrrius. takker for svaret. det er sku da et svar man kan bruge til noget..
lyder til du har styr på media center osv. ved du om det er muligt at få HDMI indgang og udgang ? og så køre sin ps3 osv over det ? eller hvad ?
har stort set alt i spille consol osv. og min forstærker er med hdmi udgang osv.. ? ? ?