Avatar billede dallar Nybegynder
17. april 2008 - 15:11 Der er 1 kommentar

Problemer med hjemmevideo redigering

Hej alle hjælpende og læsende,

Jeg fik for et par måneder siden et Sony DCR-DVD106 handycam i fødselsdagsgave, og har et penibelt problem med det. Det vil ikke redigere nogen af de film jeg lægger over på computeren. (Jeg ville gerne bruge Windows Movie Makeren (Windows Vista)) Når jeg lægger filmen ind i movie makeren, er der hverken billede eller lyd, plus den ikke optæller antallet af clips. På anden hånd, kan min media player sagtens spille de uredigerede film.

Jeg optager i MPG format på en DVD-RW DVD disk i formatet VIDEO, og jeg overfører filmene via USB.
- Jeg har også prøvet at skifte fra VIDEO format til VR format, men det gav ikke rigtig nogle konstruktive konklusioner.
(Jeg har også DVD+RW liggende, men jeg fik at vide at jeg ikke kan redigere film fra det diskformat)

Jeg tror problemet ligger i Movie makeren og nogle manglende codecs helt basisk, men jeg er slet ikke sikker på hvad det er for codecs, og om det overhovedet er det, der er fejlen.

På forhånd tak for svarene.

Daniel
Avatar billede trav4u2 Novice
19. april 2008 - 11:45 #1
Dine videoer ligger i DVD-formatet *.vob, og det kan Movie Maker ikke håndtere.
Du kan enten konvertere vob til mpg vha. vob2mpg
http://www.svcd2dvd.com/downloads.aspx#VOB2MPG
eller du kan hente en gratis 30-dages prøveversion af den ”altædende” Videostudio
http://www.ulead.com/vs/trial.htm

Skulle du stadig have problemer med at loade vob2mpg’s mpg-fil, kan du forsøge at kigge nærmere på codex vha. VideoInspector
http://www.kcsoftwares.com/index.php?vtb

God fornøjelse ;)