Avatar billede wise Seniormester
16. april 2008 - 13:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Er ' og " begge tilladt på attributter??

Hej I kloge mennesker.

Vi genererer nogle OIOXML filer, som en del kunder benytter og er glade, de validerer også fint i ITST's validatorer og i NEMHandel klienten.

Men nu er der så en kunde hvis bank (som de bruger til at sende dem) afviser filerne fordi vi bruger ' og ikke " i attributter.

Jeg troede faktisk at begge var gyldige...

Er de ikke det? Gerne med links eller reference til noget jeg kan blive klogere af.

<com:Code listID='ISO 3166-1'>DK</com:Code>
eller
<com:ID schemeID="CVR">22222222</com:ID>

mvh
Lasse
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 13:28 #1
Jo det er valid xml, man bruger ofte kun apos når man har quot inde i attributten:

<node value='hej "med" dig' />

Men den helt rigtige bør være:

<node value="hej &quot;med&quot; dig" />

Så det er vel mere løsningsbeskrivelsen i skal gennemgå, hvad er lovet over for kunde - gyldig xml, eller xml til bank.

/JJ
Avatar billede sherlock Nybegynder
16. april 2008 - 13:45 #2
Og en reference.. Lidt nede på siden.

http://www.w3schools.com/Xml/xml_attributes.asp
Avatar billede wise Seniormester
16. april 2008 - 14:37 #3
Tak.

Og enig JJ, det er jo altid et godt spr. Men hvis der står OIOXML må det jo være den officielle OIO validator der gælder. Problemet er bare at kunden (små virksomheder) ikke bliver bedre stillet af den grund :-(
Men jeg kan jo bare foreslå dem NemHande, så slipper banken også for at skulle opkræve gebyrer for håndteringen... :-)

/Lasse
Avatar billede wise Seniormester
16. april 2008 - 14:38 #4
Og smid et svar hvis I vil have points :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 15:58 #5
ja men af ren nysgerrighed, ligger der så meget arbejde i det for dig at lave kilden med quot;..

Jeg mener hvis man har et gyldig xml ark, må det være let lige at erstatte, endten med lidt regex eller andet. Eller lige hurtigt transformere om med xslt.

Jeg ved ikke lige hvad NemHande er.

og slap da af google indexere hurtigt : http://www.google.com/search?hl=en&q=NemHande&btnG=Google+Search :)

Vh.
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 15:58 #6
svar, og tak
Avatar billede wise Seniormester
16. april 2008 - 16:10 #7
Og hej igen

Jeg ved faktisk ikke hvor meget arbejde der ligger i det. Jeg udvikler i et økonomisystem, hvor vi har noget "frontend sprog", og en C "underbygning".

Problematikken ligger i at vores attributter angives sådanne
XMLAttributes("currencyID='DKK'" )
Og jeg ville forvente at det rettet antal " ville gøre det korrekt, det er bare langt mindre læseligt og overskueligt.
Hvis det af en eller anden grund ikke accepteres der må jeg have en backend programmør til at rette det.

Reelt set var det rigtige nok at få vores backend folk til at rette så den altid laves ud som ", men det er nok ikke det mest prioriterede, ikke mindst da det virker hos mange andre kunder, og vi ville have svært ved at få det betalt fra kunden...

NemHande var også en stavefejl, det hedder NemHandel og "version 2" af OIOXML, altså hele det offentlige fælles fundament for ehandel. Nu kan det sendes direkte via en gratis nemhandel klient fremfor via VANS leverandører etc.
http://www.ibizcenter.dk/
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 17:08 #8
"Reelt set var det rigtige nok at få vores backend folk til at rette så den altid laves ud som ", men det er nok ikke det mest prioriterede, ikke mindst da det virker hos mange andre kunder, og vi ville have svært ved at få det betalt fra kunden..."

Tro mig kender problem stillingen.

prøv lige for sjov : hvis det ikke skader : Forsøg med xml entities for " tegnet.

XMLAttributes("currencyID=&quot;DKK&quot;") eller  XMLAttributes("currencyID=&#34;DKK&#34;")

Men ellers har jeg nok ikke meget der kan hjælpe.

Håber du let får sneget dig igennem.

/JJ
Avatar billede wise Seniormester
16. april 2008 - 20:00 #9
Hej igen

Tak for input, de bliver desværre begge escapet "korrekt", og vises altså som
<com:ID currencyID=&amp;quot;DKK&amp;quot;>10000</com:ID>
<com:Description currencyID=&amp;#34;DKK&amp;#34;>1</com:Description>

Jeg har også prøvet med et mængde " uden at kunne ramme noget der gik igennem.

Nå, jeg starte med at få kunden til at indse at vores (også) er korrekt. Så må vi lige tage den derfra...
Avatar billede olebole Juniormester
20. april 2008 - 01:40 #10
<ole>

Du kan evt. også prøve med &#x22; for " og/eller &#x27; for '

/mvh
</bole>
Avatar billede wise Seniormester
20. april 2008 - 20:02 #11
>> OleBole

Tak for input, men det ser ud til alle '&' -koder escapes "korrekt", så der kommer et fint &amp med ud i xml koden..
Avatar billede jokkejensen Novice
21. april 2008 - 12:32 #12
Ellers kan du prøve lige at deklarere dem som entities i toppen af dit xml ark..

Her er lidt : http://www.xml.com/pub/a/98/08/xmlqna0.html?page=2

Men jeg tvivler hvis det er noget system afhængigt halløj (frontend miljø).

/JJ