Avatar billede apa1 Nybegynder
14. april 2008 - 13:11 Der er 16 kommentarer

kan ikke opdatere vista!! hjælp

hej alle.

jeg har dansk windows vista premium på min zepto bærbar.
i for lige en kronologisk beskrivelse af hvad der er sket.
først fik jeg min zepto computer, fik installeret avg anti virus og spybot search and destroy. så opdaterede jeg vista og den installerede en MASSE opdateringer som forløb som planlagt. Efter det ville den ikke opdatere længere og hver gang jeg prøver siger den "windows kan ikke søge efter opdateringer" og den giver fejlkode 80070490
har søgt over alt på nettet, mange har problemer med at opdatere og ofte skyldes det firewall, virus program ect, men alt det kørte på min computer da jeg installerede de første opdateringer.
jeg kan ikke finde den fejlkode nogen som helst steder.
indtil videre har jeg bare ventet på den nye sp1 (som ikke er kommet på dansk endnu) fordi jeg håbede på at den kunne løse problemet, men så fandt jeg ud af at man SKAL have installeret alle de forrige opdateringer inden man kan installere sp1, så den går ikke.
er det forresten muligt at reparer eller geninstallere vista og samtigt beholde de filer man har på computeren? (hvis nu det skulle blive nødvendigt)
jeg har et andet dansk vista premium på min stationære pc, og der fungere alt perfekt, er som sådan fuldt tilfreds med vista, ser dog frem til sp1.
for lige at opsumere mit problem: kan ikke opdatere vista, får meldingen "windows kan ikke søge efter opdateringer" og fejlkoden 80070490.  Hvad skal jeg gøre!!
jeg håber virkelig der sidder et geni der ude som kender til samme problem.

Mvh Asbjørn
Avatar billede jacla Nybegynder
14. april 2008 - 13:17 #1
Der kan være flere grunde til det. Har du flere sprog inde kan du ikke opdatere den danske sp1.
Hej Asbjørn!

Du kan læse om det her http://support.microsoft.com/?kbid=948343#method5
http://www.pcworld.dk/blogs/Vistabloggen/1231

vh Jan
Avatar billede apa1 Nybegynder
14. april 2008 - 13:31 #2
forstår ikke hvad du mener med den at "have flere sprog"? men jeg kan ikke opdatere til sp1 under alle omstændigheder, efter som jeg skal have installeret de forrige opdateringer før man kan opgradere til sp1.
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
14. april 2008 - 18:09 #3
Hej Asbjørn

Prøv at se på denne side
http://www.vistaheads.com/forums/windows-vista-business/203257-error-code-80070490-a.html
håber det hjælper dig lidt på vej.
Avatar billede apa1 Nybegynder
14. april 2008 - 18:42 #4
jeg forstår ikke helt hvor jeg skal "resette" dem henne, kan du forklare det?.

og hvis jeg upgradere som der står, mister jeg så alle data på pc,en?
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
14. april 2008 - 19:13 #5
En upgrade skulle ikke fjerne data, men det vil tage lang tid så du må væbne dig med tålmodighed. Det siges at det til tider kan se ud til at computeren fryser.se her

http://www.msfn.org/board/lofiversion/index.php/t100470.html
Avatar billede apa1 Nybegynder
14. april 2008 - 20:59 #6
hvor lang tid det tager betyder intet. men har et problem, min computer er en zepto, og med sådan en får man kun "zepto OEM recovery DVD-ROM" med, og med den kan jeg ikke upgradere.
kan jeg så måske upgradere med min anden vista styresystem som jeg bruger på min anden computer?
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
14. april 2008 - 21:13 #7
Jeg vil mene at der burde komme en fejlmeddelelse hvis det ikke skulle virke.
Avatar billede apa1 Nybegynder
15. april 2008 - 18:57 #8
hej igen. har prøvet at reparare vista nu, når jeg trykker på reparar kommer der følgende muligheder frem.
1 startreparation - ret automatisk problemer der forhindre windows i at starte.
2 systemgendannelse - gendan windows til en tidligere tilstand.
3 windows complete pc gendannelse - gendanner hele computeren fra en sikkerhedskopi
4 windows hukommelsesdiagnosticering - kontroller om der er hardwarefejl i computerens hukommelse.
5 kommandopromt - åben et vindue med en kommandopromt

har prøvet 1 og4 og windows update virker stadig ikke efter dem. ville du mene jeg skulle gøre?
Avatar billede jacla Nybegynder
15. april 2008 - 20:47 #9
det er en lovlig vista du har, går jeg udfra. Ville jeg nok kontakte Microsoft support.
Avatar billede apa1 Nybegynder
15. april 2008 - 22:02 #10
ja den er skam helt lovlig. så er mit naive spørgsmål så, hvor kontakter jeg dem, eventuelt på dansk, kan ikke rigtig finde noget på deres hjemme side
Avatar billede jacla Nybegynder
16. april 2008 - 01:25 #11
Har du tekniske spørgsmål til

    * Windows
    * Internet Explorer
    * Office
    * Spil
    * Virus support

Ring til teknisk support: 44 89 01 11

Åbningstider: man - fre kl. 9.00 -17.00
Hjemmeside: support.microsoft.com

http://www.microsoft.com/danmark/kundeservice/default.mspx

Her kan du gøre det C",)
Avatar billede jacla Nybegynder
16. april 2008 - 01:32 #12
Ellers et sidste forsøg http://support.microsoft.com/kb/943144/da

Løsning
Du kan løse problemet ved at benytte en af følgende metoder.

Tilbage til toppen
Metode 1: Registrer filen Wups2.dll i Windows
Følg disse trin for at registrere filen Wups2.dll i Windows:
1.    Stop tjenesten Automatiske opdateringer. Det kan du gøre ved at benytte følgende fremgangsmåde:
a.     Klik på Start, klik på Kør, skriv cmd, og klik derefter på OK.
b.     Skriv følgende kommando ved kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER:
net stop wuauserv
2.    Registrer filen Wups2.dll. Det kan du gøre ved at benytte følgende fremgangsmåde:
a.     Skriv følgende kommando ved kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER:
regsvr32 %windir%\system32\wups2.dll
Bemærk! Hvis computeren kører Windows XP Professional x64 Edition, skal du skrive følgende kommando og derefter trykke på ENTER:
regsvr32 %windir%\syswow64\wups2.dll
b.     Klik på OK i alle bekræftelsesmeddelelser, som bliver vist.
3.    Start tjenesten Automatiske opdateringer. Det gør du ved at skrive følgende kommando ud for kommandoprompten og trykke på ENTER:
net start wuauserv
4.    Luk kommandopromptvinduet. Det gør du ved at skrive exit, og derefter trykke på ENTER.

Tilbage til toppen
Metode 2: Hent og installer Windows Update Agent
Du kan løse problemet ved at benytte følgende fremgangsmåde:
1.    Hent den relevante version af Windows Update Agent, og gem den et sted, hvor du nemt kan finde den igen. Det gør du ved at besøge et af følgende websteder.
AgentWindows, x86-baserede systemer
http://download.windowsupdate.com/WindowsUpdate/redist/standalone/7.0.6000.381/WindowsUpdateAgent30-x86.exe (http://download.windowsupdate.com/windowsupdate/redist/standalone/7.0.6000.381/windowsupdateagent30-x86.exe)
Windows, x64-baserede systemer
http://download.windowsupdate.com/WindowsUpdate/redist/standalone/7.0.6000.381/WindowsUpdateAgent30-x64.exe (http://download.windowsupdate.com/windowsupdate/redist/standalone/7.0.6000.381/windowsupdateagent30-x64.exe)
Windows, Itanium-baserede systemer
http://download.windowsupdate.com/WindowsUpdate/redist/standalone/7.0.6000.381/WindowsUpdateAgent30-ia64.exe (http://download.windowsupdate.com/windowsupdate/redist/standalone/7.0.6000.381/windowsupdateagent30-ia64.exe)
2.    Klik på Start, klik på Kør, klik på Gennemse, find den fil, du hentede i trin 1, og klik derefter på Åbn.
3.    Tilføj parameteren /wuforce i slutningen af kommandoen Kør, og klik derefter på OK. Dette er et eksempel på kommandoen Kør med parameteren tilføjet:
C:\WindowsUpdateAgent30-x86.exe"/wuforce
4.    Klik på Kør.
Avatar billede apa1 Nybegynder
16. april 2008 - 16:46 #13
jeg har vista så der er ikke noget der hedder kør under start. når jeg prøver at skrive "C:\WindowsUpdateAgent30-x86.exe"/wuforce" i cmd siger den stigen er ugyldig, kan kun skrive "C:\WindowsUpdateAgent30-x86.exe" og så starter det,  hvor skal jeg intaste "C:\WindowsUpdateAgent30-x86.exe"/wuforce" så?
Avatar billede apa1 Nybegynder
16. april 2008 - 16:49 #14
når jeg så prøver at installere "windows update-agent" siger den "der opstod en fejl i installationsprogrammet med følgende 0x80070490"  der er jo den samme kode som den siger når den ikke vil søge efter opdateringer?
Avatar billede jacla Nybegynder
16. april 2008 - 19:41 #15
så tror jeg at jeg ville ringe til teknisk support: 44 89 01 11

C",)
Avatar billede fetmule Nybegynder
13. oktober 2009 - 21:32 #16
Jeg får samme fejl, efter endelig med stor bøvl fik installeret service pack 2, "nogle af opdateringerne blev ikke installeret, ikke gennemført opdateringer Kode 80070490.

#¤%& Vista..