Avatar billede duno Nybegynder
13. april 2008 - 21:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan man opfange henvisning fra anden side

Hvis der findes en hjemmeside eks.. blabla.dk/link.html

Som peger på en anden side eksmodtager.dk/accept.asp vil man så på nogen måde kunne fange at referencen var blabla.dk/link.html..

Og kan det lade sig gøre kan man så evt tage hele adressen med, eks blabla.dk/link.asp?id2

Jeg kan ikke få det med selv, jeg er nød til at modtage info om tidligere side, hvis det er muligt

kald det alternativ løsning ifht request.querystring
Avatar billede kimiwan Nybegynder
13. april 2008 - 21:23 #1
Tænker du på Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")  ?
Avatar billede duno Nybegynder
13. april 2008 - 21:37 #2
jo lige nøjagtig.. men hvordan får jeg det så hentet ud..

reference = Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")
response.write reference

hvad gør jeg galt her??
Avatar billede duno Nybegynder
13. april 2008 - 22:49 #3
Kender du ikke det at du ved hvad du søger, men ikke kan huske hvad det hedder, den er i vinkel nu.. har selv fundet ud af resten.. mange tak for hjælpen.. send svar så sender jeg points!!
Avatar billede kimiwan Nybegynder
14. april 2008 - 19:35 #4
super :)
Avatar billede melieha Nybegynder
16. april 2008 - 12:56 #5
Men du har ikke tænkt dig at dele løsningen med andre som skulle ryge i samme problem? ;)
Avatar billede duno Nybegynder
29. december 2008 - 22:16 #6
løsningen lå ikke i koden men i opsætning af udbyderes server ( aka scannet shopmodul ) det kunne ikke lade sig gøre, men har så indsat ny side på anden server og henter info fra den, via shopmodulet )