Avatar billede gnutella Nybegynder
11. april 2008 - 10:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbyd flytning af mappe på netdrev

Hej Eksperter

Jeg har et scenarie der ser sådan ud.

En virksomhed har et netværksdrev med en masse sagsmapper. En eller flere brugere bliver ved med at flytte rundt på mapperne, således at eks. sagsarkiv 2100 pludselig er i sagsarkiv 2800.

Er der nogen der ved om jeg kan på en eller anden måde forbyde flytning af mapper for en gruppe ?

På forhånd tak...
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
11. april 2008 - 11:59 #1
ntfs rettighedder er din ven!!!!

du må kunne rette så det ikke kan lade sig gøre at flytte mapperne
Avatar billede gnutella Nybegynder
11. april 2008 - 12:29 #2
Har forsøgt alt mulig sjov med dem, uden held! Og ja også under Advanced, det vil bare ikke rigtig... Kan være mig der gør noget forkert, men nogen der ved hvilken indstilling der kan hjælpe ?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
11. april 2008 - 12:35 #3
svært at sige uden at kende din opsætning.
men hvis nu brugerne kun har læse og skriveadgangtil mapperne, så burde det kunne gøre det
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
11. april 2008 - 12:38 #4
og så nytter det jo ikke meget at lave rettighedder for en gruppe der hedder sagsbehandlere hvis der også er rettighedder for gruppen everyone og det er der de får lov at ændre
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
14. april 2008 - 14:25 #5
Windows Drag'ndrop teknologi er noget lort, den giver ihvertfald administrator store udfordringer.
Som udgangspunkt i NTFS filstruktur kan du flytte en mappe hvis du kan skrive i den.
Du er derfor tvunget til at lave din struktur om således at Sagbehandlere kun har læse eller listadgang til Sagsarkiv mappen. I mappen med hvert sagsnummer skal du så give change/ændre adgang til alle underelementer men ikke mappen selv.
Dette betyder naturligvis at brugerne ikke længere kan oprette nye sagsmapper selv.

Jeg har tidligere kigget på om man kan slå Drag'ndrop fra i stifinder og minie konklusioner var at så skal det slås generelt fra i Windows XP.
Avatar billede gnutella Nybegynder
15. april 2008 - 11:36 #6
Hans_Henrik > Det er samme konklution jeg er nået til! Men øv at der ikke er nogen nemmere måde!

Smid et svar for det bliver løsningen
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
15. april 2008 - 11:55 #7
Jeg har også sagt øv tit, hvis du finder noget hører jeg gerne.