Avatar billede mtox Nybegynder
08. april 2008 - 09:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan man teste/identificere ustabilitet?

Hej

Jeg har en bredbåndsforbindelse hos Cybercity, men jeg har de sidste par måneder har jeg jævnligt oplevet at forbindelsen falder ud.

Mit problem er, at jeg ikke ved nok om det til at konkludere om det er netværkskortet, routeren, modemet eller selve forbindelsen den er gal med.

Jeg vil derfor høre om det er nogle der kan hjælpe mig med dette? Er det nogle programmer der er gode til at identificere problemet, eller kan man gøre nogle bestemte ting for at finde ud af det?

Problemet opstår jævnligt når jeg surfer, og både i Internet Explorer og i Firefox. Ofte har jeg problemer med at få forbindelse selv til sider som google, ekstrabladet, telmore og lign. Altså helt almindelige sider, der ikke er nede. Hvis jeg så klikker genopfrisk når browseren har timet ud og skriver at siden ikke kan vises, går der nogle gange ikke mere end 1 sek. før siden er der, og andre gange starter den forfra med laaang ventetid.

Jeg har en 20 Mbit forbindelse, så det skulle ikke være dét der var problemet.

Problemet bliver mere komplekst af, at når jeg fx spiller online poker samtidig med at jeg surfer, oplever jeg stort set aldrig at forbindelse til pokerprogrammet falder ud, selvom browseren skriver er at der ikke kan oprettet forbindelse til google. Altså at forbindelse til browserne falder ud, mens forbindelse til pokerstars er stabil?

Afslutningsvis skal siges, at jeg - efter at problemerne opstod - har formateret min harddisk for at udelukke at der skulle være tale om virus eller lign. Problemet opstår således både før og efter formateringen og både med Vista og XP styresystem.

Håber der er nogle der kan hjælpe...
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2008 - 09:38 #1
du kan teste med kommandoen ping fra en dosprompt eks. ping.exe cybercity.dk og så se på dine svar tider eller du kan prøver et testprogram som denne http://paragonhost.wordpress.com/2006/11/23/myspeed-pc-internet-speed-test-program/
Avatar billede zaicrez Nybegynder
24. april 2008 - 14:00 #2
En 'nem' måde at finde ud af om din router mister sync til centralen er at kigge på den diode på routeren der hedder DSL - er den slukket, eller blinker langsomt betyder det at routeren er ved at oprette forbindelse på ny igen.
En anden måde er at tage fat i Supporten på tlf 70101109 og få lagt noget overvågning på linien i et par dage, så kan du ihvertfald få afklaret om det er din router, eller forbindelsen ud til dig den er gal med.
Avatar billede alexandre Nybegynder
30. september 2008 - 00:58 #3
inde på din routeren, prøv at måle  hvor meget støj der er på linje.
ligger værdien på ca 6db kan det tyde på at du muligvis har for langt afstand til centralen, eller at du kører med mere hastighed end havd din linje kan trække.
Det kan være at du er sat til at køre 20Mbit, men rent faktisk kan du måske kun køre ca 11mbit, i dette eksemple vil negradere linje til 10mbit i nogle situationer afhjælpe problemet, og kunne opnår et mere stabilt linje.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2008 - 22:02 #4
Ja ok .... Spild af tid
Avatar billede alexandre Nybegynder
14. oktober 2008 - 22:48 #5
havde ikke set at den er flere måneder gammel spørgsmål.
sorry.
Avatar billede mtox Nybegynder
15. oktober 2008 - 08:14 #6
Hej

Mange tak for hjælpen alle sammen.

Løsningen blev at brokke mig til Cybercity, der svarede at de ikke kunne se nogle problemer... - og herefter virkede det som det skulle, og har gjort det siden.

I må gerne smide svar, så I kan få point.
Avatar billede mtox Nybegynder
19. august 2010 - 22:37 #7
Lukker